بهزاد نجفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: ماشین آلات کشاورزی نظیر تراکتور و کمباین نقش محوری در افزایش تولیدات بخش کشاورزی دارند و اهمیت و ضرورت پلاک گذاری ادوات کشاورزی در راستای شناسایی و شناسنامه دار کردن آنها برای ساماندهی بهتر و ارائه خدمات مناسب تر و تسریع در امور مربوط به ماشین های کشاورزی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد یک هزار و 496 دستگاه تراکتور با عمر کمتر از 13 سال در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 49 دستگاه شماره گذاری شده و 447 دستگاه باقی مانده در این دوره تعیین شده شماره گذاری خواهد شد.
رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین تعداد تراکتور با عمر بین 13 تا 25 سال موجود در استان را نیز دو هزار و 199 دستگاه ذکر کرد و گفت: این تعداد ادوات کشاورزی قدیمی نیز با انجام فرایند اداری امسال شماره گذاری خواهد شد.
وی دیگر اهداف اجرای این طرح را ایجاد مکانیسم کنترلی در تردد، قابلیت بیمه شدن ، ساماندهی و مالک دار کردن، جلوگیری از سرقت و مدیریت و اختصاص سوخت عنوان کرد.
به گزارش ایرنا ، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی ** انتشار دهنده:محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.