به گزارش ایرنا، آخرین بار این استان حدود دو دهه پیش میزبان مسابقات کشتی روز جهانی کودک بود که تیم های مختلفی از آسیا در آن رقابت ها شرکت کردند.
پس از آن مسابقات، دیگر مسابقاتی در چهارمحال و بختیاری در این سطح برگزار نشد و تنها بازیکنان خارجی در قالب تیم های مختلف در این استان شرکت کردند.
اگر چه میزبانی مسابقات برای استانها یا شهرهای میزبان هزینه های بالایی دارد اما جنبه های مثبتی نیز در این بخش می تواند متصور شد که شناخت ورزش استان و معرفی ظرفیت های گردشگری از ویژگی های میزبانی بین المللی است.
این روزها اما در چهارمحال و بختیاری زمزمه هایی مبنی بر درخواست استان برای میزبانی رقابت های بین المللی کشتی به گوش می رسد.
در صورت تحقق این درخواست، چهارمحال و بختیاری دوباره در عرصه ورزش بین المللی معرفی می شود و کشتی گیران رده های مختلف این استان نیز با سبک بازی کشتی گیران دیگر آشنا می شوند.
چند سال پیش نیز هیات اتومبیلرانی و موتورسواری چهارمحال و بختیاری خواستار میزبانی مسابقات بین المللی شد اما به دلیل نبود حامی مالی و حمایت نشدن از این ایده ، میزبانی شهرکرد برای رشته موتورسواری در سطح بین المللی مسیر نشد.
چهارمحال و بختیاری در بخش زیرساخت های ورزشی، یکی دو ورزشگاه مناسبت برای مسابقات ملی و بین المللی دارد که ورزشگاه شهدای آموزش و پروش شهرکرد در این زمینه یکی بهترین ورزشگاه های استان محسوب می شود.
حالا استاندار جدید چهارمحال و بختیاری که خود از والیبالیست های قدیمی کشور است بر میزبانی رقابت های بین المللی در این استان تاکید دارد و این می تواند نوید بخش یک حرکت مطلوب برای ورزش استان باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای میزبانی برگزاری مسابقات ملی و جهانی از آمادگی لازم برخوردار است.
اقبال عباسی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل برخورداری از ارتفاع بالا، فضاهای تاریخی و گردشگری، شرایط آب و هوایی و زیرساخت های مناسب توان میزبانی مسابقات ملی و جهانی رشته های مختلف ورزشی را دارد.
وی ظرفیت چهارمحال و بختیاری در رشته های کشتی، والیبال، دو و میدانی، اهداف پروازی، تراپ و تپانچه را بسیار مطلوب دانست و افزود: رسیدن به جایگاه اصلی ورزش قهرمانی این استان در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد.
رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این فدراسیون آماده برگزاری مسابقات بین المللی این رشته در چهارمحال و بختیاری است.
علی دادگر در گفت وگو با ایرنا افزود: در صورت فراهم شدن زمینه میزبانی، فدراسیون بخشی از مسابقات بین المللی را در این استان میزبانی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و وجود آب و هوای مطلوب زمینه مناسبی برای میزبانی مسابقات است.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با 900هزار نفر جمعیت می باشد.
به دلیل ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا، تاکنون در دوره های زمانی، حدود 9تیم لیگ برتری فوتبال، حدود 40 ورزشکار ملی پوش و تیم های ملی مختلف اردوهای خود را در چهارمحال و بختیاری برگزار کرده اند.
گزارش از محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.