غلامرضا جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:در دوره ای فوتبال محله ای نقش مهمی در ورزش محلات داشت و بخشی از فوتبال کشور در محلات شکل می گرفت از این رو فدراسیون ورزش روستایی و عشایری به دنبال برگزاری این نوع فوتبال است.
به گفته وی، این مسابقات به صورت شوت تک ‌ضرب به ‌عنوان یکی از برنامه‌های تمرینی و تفریحی که درگذشته مرسوم بود، برگزار می شود و فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در حال برنامه ‌ریزی برای اجرای این نوع ورزش به ‌صورت رقابتی است.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی با بیان اینکه مقدمات اجرای این برنامه در همدان در حال آماده شدن است، اضافه کرد: مسابقات فوتبال خیابانی یا شوت تک ضرب فرصت خوبی است تا روستاها و شهرهای که قادر به تشکیل تیم فوتبال و حضور در مسابقات نیستند بتوانند بازیکنان قوی ‌تر خود را در چنین برنامه‌ای به میدان مسابقه بفرستند.
وی گفت: هنوز تکلیف فوتبال در ورزش روستایی و عشایر مشخص نیست و این جایگاه نیازمند تبیین و تدوین است و تعیین وضعیت فوتبال در ورزش روستایی و عشایر نیازمند عزم جذی و مشارکت هر چه بیشتر فدراسیون فوتبال با این فدراسیون است.
به گفته وی، یکی از برنامه های این فدراسیون توسعه ورزش در روستاها و مناطق عشایری است ولی هنوز نماینده این فدراسیون در مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان‌ها حق رأی ندارد.
وی برگزاری مسابقات فوتبال روستایی را از برنامه های ورزشی فدراسیون عنوان کرد و گفت: انتظار است این نوع مسابقات با حمایت فدراسیون فوتبال با لحاظ شدن یک سهمیه در لیگ دسته 2 برای دو تیم برتر فوتبال روستایی اجرا شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 850روستا با جمعیتی بیش از 400هزار نفر است.
انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.