به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل ازوب دا ، زهرا سیاح با اشاره به ترویج فرهنگ اهدای عضو به عنوان اقدامی خداپسندانه برای هدیه زندگی دوباره به بیماران نیازمند پیوند عضو در چهارمحال و بختیاری افزود: تیم پیوند اعضای این استان از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز و تا کنون در صدر جدول استان های فعال فراهم آوری عضو پیوندی در کشور قرار گرفته است.


به گفته وی، بخش پیوند کلیه بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد از آذرماه سال ۱۳۹۴ با پیشرفته ترین امکانات راه اندازی و تا کنون ۳۰ عمل جراحی پیوند بصورت موفقیت آمیز در این بخش انجام شده است.


سیاح تصریح کرد: با توجه به مهارت تیم پزشکی، امکانات و سطح خدمات مرکز آموزشی و درمانی آیت اله کاشانی با فراهم شدن امکان پذیرش بیماران کلیوی از سایر استان ها برای انجام عمل جراحی پیوند، تاکنون ۲ بیمار غیربومی با اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در این مرکز تحت جراحی پیوند کلیه قرار گرفته اند و یک کلیه از استان یزد به این بیمارستان منتقل و به بیمار هم استانیمان پیوند زده شد.


مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،‌ تمامی خدمات مربوط به پذیرش، انجام عمل جراحی پیوند و بستری بیمارانی که تحت پیوند کلیه قرار می گیرند را ۱۰۰ درصد تحت پوشش بیمه و رایگان اعلام کرد و افزود: هر بیمار پس از انجام پیوند حدود ۲۰ روز در بخش پیوند بستری می شود.


به گفته وی، بخش پیوند بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد در حال حاضر همزمان قادر به ارائه خدمت به ۴ بیمار می باشد.
سیاح تعداد بیماران مرگ مغزی که اهدا عضو شده اند از ابتدای سال جاری تا کنون را ۲۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: امسال با انجام ۱۴ مورد پیوند کلیه، بالاترین آمار پیوند کلیه را در طی سال های اخیر در استان داشته ایم.


وی گفت: در سال جاری ۳۴ کلیه از بیماران مرگ مغزی اهدا شد که ۲۰ مورد آن به شیراز و اصفهان منتقل شده است.


سیاح افزود: هم اکنون یک متخصص جراحی پیوند کلیه، ۴ فوق تخصص نفرولوژی و از اساتید با ارزش استانی در بخش پیوند کلیه مرکز آموزشی و درمانی آیت اله کاشانی شهرکرد مشغول به خدمت هستند.


وی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری جزء معدود استانهایی است که از بخش خصوصی دیالیز با ۹ تخت و جدید ترین و پیشرفته ترین امکانات برخوردار است و به ۴۰ بیمار بصورت کاملاً رایگان خدمت ارائه می نمایند.


مسئول واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد،‌ در ادامه به حمایت های انجمن حمایت از بیماران کلیوی اشاره داشت و افزود: تامین هزینه ایاب و ذهاب بیماران نیازمند دیالیزی و تامین داروها و انجام آزمایشات و داروهای پیوندی و حمایت معنوی از این بیماران از جمله خدمات انجمن است.


گفتنی است  ،‌۲۳ لغایت ۳۰ابان ماه بعنوان هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 795828
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.