به گزارش ایرنا، در این همایش همچنین از 15 خیر و فعال در حوزه های دیگر بعنوان یاوران وقف تجلیل به عمل آمد.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف اظهار کرد: در طول تاریخ شاهد مبادرت خیران به وقف اموال خود بوده ایم و این سنت حسنه در هر برهه از زمان دارای مقتضیات و شرایط خاص خود است.
حجت الاسلام شوذب شیری افزود: امروز به اقتضای نیاز جامعه باید سعی شود تا نیات خیران را به اموری همچون تسهیل امر ازدواج جوانان و توسعه علم و فناوری هدایت کرد.
وی با بیان اینکه احیای سنت وقف مهمتر از احیای موقوفات است، تصریح کرد: ترویج و تبیین فرهنگ وقف در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و خیران و فعالان این حوزه با اقدامات خود نقش مهمی در تعمیق فرهنگ وقف در جامعه ایفا می کنند.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه حضور امامزادگان در کشور را مایه برکت دانست و گفت: چهارمحال و بختیاری به سبب موقعیت جغرافیایی خاص خود همواره پناهگاه اهل بیت(ع) بوده و از همین رو جمعیت آن یک دست شیعه است.
شیری، رسیدگی به امور امامزادگان، احیای امر وقف و فعالیت های قرآنی را از مهمترین رسالت های این سازمان برشمرد و افزود: با یاری خیران و فعالان حوزه وقف می توان این رسالت های مهم را به نحو مطلوبی انجام داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش که در موقوفه بی بی ماه بیگم صمصمام بختیاری محل نگهداری ایتام پسر، برگزار شد، افزود: ایتامی که در کانون فرهنگی تربیتی امام صادق(ع) استان نگهداری می شوند از دانش آموزان نخبه و ممتاز به شمار می روند.
حجت الاسلام مرتضی عزیزی تصریح کرد: بی شک واقف این مرکز در نزد خداوند پاداش عظیمی دارد چراکه این مرکز تاکنون افراد نمونه ای را تحویل جامعه داده است.
به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 678 موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد 101 امامزاده و بقعه متبرکه، یک هزار و 50 مسجد، 350 حسینیه، تکیه و مهدیه و 300 موقوفه منفعتی است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.