به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 3 سرمایه گذار متقاضی صادرات مرغ و ماهی از این استان هستند، اما به دلیل استاندارد نبودن این محصول، عملا صادرات این کالا امکان پذیر نیست.
وی از تولیدکنندگان مرغ و ماهی استان خواست؛ برای تولیدات دوره جدید استانداردها را رعایت کنند.
امیری همچنین ایجاد نوآوری، تنوع کالا، تولید انبوه یک نوع محصول و تولید انواع کالا با سبک های خاص و مشتری محور در محصولات تولیدی صنایع دستی با هدف رونق صادرات را ضروری خواند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان حدود 8 هزار مهندس کارآزموده در بخش های کشاورزی، فنی و صنعتی دارد که باید صادرات خدمات مهندسی و نیروی انسانی از استان نیز در برنامه های آتی در نظر گرفته شود.
امیری از اعزام هیات های تجاری استان به دیگر کشورها که بدون برنامه قبلی و مهیا شدن شرایط تفاهم و قراردادها سفر می کنند، گلایه کرد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: 3 کشتارگاه مرغداری فعال این استان برای رقابت با بازار و صادرات محور بودن، نیاز به 2 خط تولید دارد که نصب و راه اندازی هر خط 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
عبدالمحمد نجاتی گفت: به دلیل گرانی و بالا بودن هزینه ها، کشتارگاهها تمایل به نصب این خط ندارند.
به گفته وی، مهم ترین استاندارد صادرات مرغ وزن کمتر از یکهزار و 800 گرم و برای ماهی وزن کمتر از یکهزار و 500 گرم است.
به گزارش ایرنا، 240 مرغداری فعال صنعتی و نیمه صنعتی چهارمحال و بختیاری، سالانه بیش از 22 هزار تن گوشت سفید تولید می کنند.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.