محمد حسن کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: تمامی سالمندان شهرستان بروجن دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند.
به گفته وی، 3 مرکز روزانه و شبانه روزی نگهداری و مراقبت از سالمندان در شهرستان بروجن فعال است.
کرمی با تاکید بر مراقبت های مورد نیاز دوران سالمندی به خصوص تغذیه این افراد افزود: تمامی اقدامات و مراقبت های کارشناسی و پزشکی شامل درمان و مشاوره های روحی و روانی، جسمی و تغذیه سالمندان در مراکز نگهداری آنان و از سوی مرکز های بهداشت در شهرستان با جدیت دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی در سال 2050 در 60 کشور دنیا، افراد سالمند 30 درصد از جمعیت شان را تشکیل می دهند.
افزایش تعداد سالمندان برای هر جامعه زنگ خطری به شمار می رود که دولت ها را بر آن داشته تا راهکارهای گوناگونی را برای مدیریت این موضوع در راستای سیاست های کلی هر کشور به کار بندند.
سالمندی یک تعریف قراردادی دارد و در کشورهای مختلف به شکل های گوناگونی تقسیم بندی شده است که سازمان بهداشت جهانی تعریف واحدی را برای آن درنظر گرفته و 60 سالگی را ملاک سالمندی قرار داده است.
مطابق این تعریف افراد با سن 60-69 را سالمند جوان، 70-79 سال را سالمند میانسال و 80 سال به بالا را سالمند سالمند می نامند.
مطابق سرشماری سال 90، شهرستان بروجن 127 هزار و 500 نفر جمعیت دارد، این شهرستان در 60 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
10 تا 16 مهرماه هفته سالمند نامگذاری شده است و شعار روز جهانی سالمندان در سال 2017 میلادی حرکت به سوی آینده ، بهره گیری از استعدادها است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.