به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز یکشنبه در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جای تاسف دارد که دستور جلسه امروز مربوط به برنامه روز جهانی یادبود قربانیان تصادفات رانندگی است، اما مسئولان این بخش برنامه ای ارائه نکرده اند.
وی افزود: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی حداقل می بایستی نسبت به اعلام پیشنهادات خود در این روز را با هدف بررسی در این کمیسیون اعلام می کردند.
امیری تصریح کرد: زمان اولیه وقوع تصادف زمان طلایی بوده که با ارائه خدمات به موقع امداد و نجات می توان به کاهش مرگ افراد و پائین آمدن نرخ تلفات جاده ای دست یافت.
وی یادآور شد: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری حداکثر در هفته جاری یک مسیر مواصلاتی با کمترین تصادفات را انتخاب کنند تا با رفع کمبودهای آن نسبت به معرفی یک جاده ایمن با تمامی معیارهای علمی و فنی شامل تابلوهای راهنمایی و رانندگی معرفی شود.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین از تهیه طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهری مربوط به شهرهای چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در پائین آوردن موازی کاری های مدیریت شهری و کاهش ترافیک دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اینک 34 سامانه تخلف عبور و مرور تخلفاتی مانند سرعت لحظه ای، نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن حین رانندگی را ثبت می کنند.
احمد جمشیدی تصریح کرد: این اداره کل مرداد امسال براساس ارزیابی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توانست رتبه ششم کشور را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: افزایش ایمنی در حمل و نقل جاده و کاهش تلفات ناشی از تصادفات به صورت ویژه در دستور کار مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.
هفته آخر آبان برابر با روز جهانی یادبود قربانیان تصادفات رانندگی است که این یادبود در روزهای 29 و 30 آبان و همچنین یکم آذر برگزار خواهد شد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.