مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کاهش شش درصدی مرگ در اثر تصادفات رانندگی در پنج ماه خبر داد.

علی عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه امسال 272 نفر شامل 208مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی به جز محور برون شهری که افزایش یک درصدی داشت، تصریح کرد: جاده های برون شهری با 190 مورد و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 70 و راه روستایی با 12 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با 47 ، بابل با 33 و آمل با 29  مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 75 نفر از افراد عابر، سرنشین و راننده هر کدام با 65 موتورسوار، 63 و دوچرخه سوار4 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: در پنج ماه امسال، شش هزار و 960 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.