به گزارش ایرنا حسین عنایتی روز یکشنبه بمناسبت 17 مهر روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 2 میلیون و 100 هزار مرسوله از استان صادر و یک میلیون و 270 هزار مرسوله وارده به استان از سوی شرکت پست انجام شد.
وی با بیان اینکه ترافیک مرسوله از استان در نیمه نخست امسال 8 درصد رشد دارد، گفت: 81 درصد پیش بینی مرسوله صادره استان محقق شده است.
وی گفت: از 565 هزار رکورد پستی موجود در چهارمحال و بختیاری 420 هزار رکورد شهری و مابقی روستایی است.
عنایتی افزود: 90 درصد اماکن موجود در چهارمحال و بختیاری فهرست برداری شده است.
مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرانه مرسوله پستی در چهارمحال و بختیاری 5.1 مرسوله و در کشور 6.2 مرسوله است، ادامه داد: هر واحد پستی در این استان 3 هزار و 100 نفر جمعیت را پوشش می دهد.
عنایتی با بیان اینکه ارتباط پست با صنعت با هدف بازار سازی محصولات و تولیدات استان از اقدامات این شرکت است، گفت: در بخش ارسال بسته نمونه کالای تولیدی امسال در استان 168 درصد رشد داشت، در حالی که میانگین رشد در این بخش در کشور 48 درصد رشد دارد.
عنایتی تصریح کرد: در همین مدت 21 هزار خرید و فروش اینترنتی به ارزش 21 میلیارد ریال از سوی شرکت پست توزیع شده است که این میزان خرید و فروش نسبت به مدت مشابه 22 درصد رشد داشت.
وی، طرح سامانه یکپارچه ایرانیان، طرح سیماک و طرح کسب و کار اینترنتی را مهم ترین طرح های اقتصاد مقاومتی در حال اجرا در استان عنوان کرد.
310 واحد پستی در چهارمحال و بختیاری فعال است که 48 درصد واحدهای شهری و 52 درصد روستایی است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.