به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، گودرز امیری تأکید کرد: عملیات اجرایی طرح ملی انتقال آب بن - بروجن یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به چهارمحال و بختیاری در مرداد ۱۳۹۳ است.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح انتقال آب بن - بروجن با توجه به خشکسالی های ۹ سال اخیر و خشک شدن و کاهش دبی بسیاری منابع تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

امیری تصریح کرد: هم اینک با توجه به کمبود شدید آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری به ویژه در شهرهای شهرکرد، بروجن، سفید دشت، فرادنبه، فرخ شهر، بن، سامان، هفشجان و غیره عملیات اجرایی این طرح از ۱۰ جبهه مختلف در حال انجام است.

وی بیان داشت: مسئولان ملی و استانی تمامی توان خود را برای تکمیل و بهره برداری سریع تر از طرح انتقال آب بن - بروجن به کار گرفته اند تا مشکل تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری رفع گردد.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: البته این طرح از یک نقطه به دلیل اختلافات مرزی و مالکیتی با استان اصفهان دچار مشکل شده است.

وی عنوان داشت: به همین منظور رایزنی هایی با مقامات کشوری و استان اصفهان به طور جدی در دستور کار گرفته و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

امیری با اشاره به اجرای طرح تونل سوم کوهرنگ اظهار کرد: تعهدات شرکت آب منطقه ای اصفهان در این طرح از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست، فرمانداری کوهرنگ، دفتر فنی استانداری و شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در حال بررسی است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح انتقال آب بن - بروجن زمینه بهره مندی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری از نعمت آب آشامیدنی سالم فراهم می شود.

طرح انتقال آب بن - بروجن با هدف تأمین آب آشامیدنی مردم ساکن در شهرهای مسیر بن تا نقنه از توابع شهرستان بروجن در حال اجرا بوده که از مدتی قبل به علت شکایت مسئولان استان همجوار بخشی از عملیات اجرایی آن دچار مشکل شده است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 758994
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.