به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، بهمن بنایی با اعلام این خبر افزود:با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در ایام محرم و صفر بخصوص در استانهایی که در مسیر حرکت زاءران کربلای معلا قرار دارند می طلبد که مدیریت کنترلی و پیشگیری بویژه کنترل عوامل محیطی در راستای حفظ و ارتقای سلامت عزاداران با برنامه ریزی منسجم و مدون صورت گیرد.
وی افزود: از سوی دیگر عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات مراسم عزاداری ,مساجد, تکایا ,هیئت و موکبها می تواند احتمال بروز بیماریهای مرتبط با آب و غذا بخصوص بیماریهای عفونی روده ای را افزایش دهد.
بنایی ادامه داد: از اینرو هماهنگی, پشتیبانی و خدماتی , اطلاع رسانی و آموزش همگانی , کنترل و بازرسی بهداشتی و گزارش دهی به عنوان سیاستهای اقدامات بهداشت محیط در دستور کار قرار گرفته است.
وی برگزاری بیش از ۱۰ جلسه درون و برون بخشی با معاونت و واحدهای تابعه دانشگاه و دستگاه و سازمانهای مرتبط نظیر سازمان تبلیغات اسلامی, اداره کل اوقاف و امور خیریه, داوطلبان برگزاری موکب در اربعین, اتاق اصناف و ادارات کل صنعت, معدن و تجارت و دامپزشکی و تعزیرات حکومتی را از اقدامات انجام شده در راستای هماهنگی برای تشدید بازرسیها برشمرد.
بنایی ادامه داد: تعیین تیمهای عملیاتی و تجهیز آنان به وسایل مورد نیاز بازرسی , تعیین محل مناسب برای استقرار این تیمها, تهیه مواد گند زدای محیطی به مقدار لازم, صدور کارت شناسایی برای تمامی کارشناسان بهداشت محیط , آموزش و اطلاع رسانی برای رعایت بهداشت فردی و استفاده مناسب از تاسیسات بهداشتی و خدماتی و دفع پسماند در مساجد,تکایا و موکبها و بازرسی بهداشتی از منابع تامین آب و مراکز و اماکن روستایی و شهری حساس با اولویت بهداشت فردی و مواد غذایی از دیگر اقدامات در راستای اجرای دستورالعمل مدیریت بهداشت محیط در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین است.
وی اظهار کرد: در این راستا سال گذشته ۳۴۸مورد فعالیت طی ایام محرم در قالب موارد بازدید از مساجد و تکایا و حسینیه ها, صدور کارت بهداشتی برای بازرسان, موارد کنترل و نظارت بر توزیع مواد غذایی مراسم, موارد نمونه برداری از آب اماکن و کلرسنجیهای انجام شده توسط مرکز بهداشت استان ثبت و گزارش شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 750518
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.