علیرحم شیخی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 120نفر آثار به دبیرخانه جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ارسال کردند، که از این تعداد 40 نفر به مرحله رقابتی و نهایی راه یافتند.
به گفته وی، آثار رسیده به این جشنواره را علی جمالی به عنوان ناظر داوری و امیر سیاووش فرهادی، ربیع الله فرهمند، عاطفه زمانی و هوشنگ شاهین پور بررسی کردند.
شیخی افزود:افراد انتخاب شده در مرحله بازبینی در روز های 22 و 23 شهریور ماه به رقابت می پردازند و از بین آنها نفرات برتر معرفی می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان،کرمان، کرمانشاه، لرستان ، همدان و هرمزگان،کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال وبختیاری برگزار می شود.
شیخی، حفظ ادبیات فارسی و هنر اصیل شاهنامه خوانی و نقالی و معرفی آن به نسل جوان، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در بین قوم بختیاری شاهنامه خوانی و نقالی از قدمت دیرینه ای برخوردار است و در بسیاری از مهمانی های بختیاری ها شاهنامه خوانی یک رسم است.
شهرستان لردگان در 190کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.