به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سلیمانی دشتکی در سی و نهمین شورای پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات چهارمحال و بختیاری به میزبانی دادگستری کل استان تأکید کرد: وجود وحدت رویه، تعامل، همدلی و همکاری بین مسئولان دو قوه، مدیران دستگاه های اجرایی، مردم و قشرهای مختلف در دولت یازدهم روند دستیابی به اهداف توسعه ای در این استان را سرعت بخشید.
وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون 176 سفر به شهرستان ها، بخش ها و مناطق محروم چهارمحال و بختیاری انجام و در این سفرها مشکلات مردمی، وضعیت طرح ها و راه های رسیدن به توسعه متوازن بررسی و روش های اجرای آن ارائه شده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مجموعه دادگستری کل چهارمحال و بختیاری در پیشگیری از وقوع جرم، تامین امنیت، مبارزه با مواد مخدر و کنترل مسائل اجتماعی و قضایی همکاری مطلوبی را با مسئولان اجرایی استان در دولت یازدهم داشته اند.
وی بیان داشت: همین عملکرد مطلوب باعث شده تا نگاه مردم نسبت به قوه قضائیه در سطح ملی و استانی همراه با اعتماد باشد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت یازدهم توجه مناسبی به مجموعه دادگستری این استان صورت گرفت.
سید عبدالله موسوی اضافه کرد: استاندار چهارمحال و بختیاری برای اجرا، تکمیل و بهره برداری از بسیاری طرح های دادگستری کل استان در دولت یازدهم مانند تکمیل ساختمان دادگستری برخی بخش ها، راه اندازی ساختمان جدید زندان و غیره اعتبارات مناسبی را تخصیص داد.
وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از نظر جرم کیفری رتبه 30 کشور بوده و در وضعیت خوبی قرار دارد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کاهش سالانه 10 درصد ورودی پرونده به مراجع قضایی استان جزو مهمترین برنامه های مسئولان این استان محسوب می شود.
وی یادآور شد: استفاده از نظرات کارشناسی در برنامه ریزی های مربوط به پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات باید مورد توجه تمامی مسئولان مربوطه در چهارمحال و بختیاری باشد.
موسوی بیان کرد: به همین منظور باید کارگروه های تخصصی در این حوزه تشکیل و فعال شود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تعداد زندانیان زندان های استان از دو هزار و 500 نفر سال 1394 به یکهزار و 700 نفر کاهش داشته است.
سید عبدالرحمان توفیقیان عنوان کرد: 60 درصد ورودی به زندان چهارمحال و بختیاری جرم اولی هستند.
وی اظهار داشت: با کمک های استاندار چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم ساختمان زندان جدید مرکز استان بهره برداری، یک دستگاه خودرو مجهز آتش نشانی خریداری و اعتبارات مناسبی در بخش فرهنگی و سایر امور به اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان اختصاص پیدا کرد.
گفتنی است، در این نشست برای تدوین برنامه جامع پیشگیری از وقوع جرم و ارتقای سلامت اجتماعی در دو برش یک ساله و پنج ساله، تسهیل در عملیاتی کردن طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان "نماد" و همچنین طرح ارائه آموزش های سبک زندگی به سربازان تصویب شد.
طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان "نماد" در 12 مدرسه چهارمحال و بختیاری در شهرستان فارسان و ناحیه یک شهرستان شهرکرد اجرا می شود.
چهارمحال و بختیاری 185 هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 736847
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.