عبدالمحمد نجاتی روز دوشنبه از صادرات بیش از 5 هزار و 170 تن موادغذایی فاسد شدنی و با کیفیت از این استان به کشورهای عراق، امارات، تاجیکستان و قرقیزستان در دولت یازدهم خبر داد و افزود: از این میزان 422 تن شیرخشک، 86 تن ماهی منجمد و تازه و بیش از 4 هزار و 662 تن خوراک آبزی بوده است.
وی ارزآوری 350 میلیون دلاری محصولات لبنی در این استان طی سال جاری را یادآو شد و افزود: در نیمه نخست امسال، افزون بر یکهزار تن شیر همولیزه تولید استان به کشورهای عراق و قطر صادرشد.
وی رونق تجارت خارجی و ورود به بازارهای جهانی محصولات خوراکی فاسد شدنی استان با مدیریت دولت یازدهم و بعد از پسابرجام در این استان مهیا شده است.
نجاتی تاکید کرد: انجام تجارت و ورود به بازار جهانی در مواد غذایی را مستلزم تولید محصولات با کیفیت و با رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استاندارد های کشورهای مقصد می باشد.
وی توضیح داد: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور با انجام ممیزی از واحدهای مختلف و ارایه کد IR به واحد های دارای شرایط لازم برای صادرات زمینه تولید و صادرات محصولات بهداشتی و سالم را فراهم می نماید.
به گزارش ایرنا ، استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 2 میلیون راس دام سبک و سنگین و تولید سالانه بیش از 24 هزار تن ماهی سردابی بزرگترین قطب تولید دام و آبزی پرورزی کشور محسوب می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.