رضا اوژند روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اعلام دبیرخانه این جشنواره از مجموع 235 اثر رسیده و پس از بازبینی نهایی توسط هیات داوران 14 اثر در بخش گروه نوازی و 30 اثر در بخش تک نوازی برگزیده و به بخش اصلی جشنواره راه پیدا کردند .
وی خاطر نشان کرد: گروه موسیقی برقع میناب به سرپرستی باقر رمضان زاده و با حضور هنرمندانی همچون استاد حسن قویدل ، جواد ذاکری ، علیرضا هنرپیشه ، داوود رمضانزاده ، حبیب الله ناصری ، سمانه ذاکری ، مهسا صالحی ، شیرزاد عشقی و میران سلمانی به نمایندگی از استان هرمزگان در بخش گروه نوازی این جشنواره حضور خواهند داشت.
این مقام مسئول تصریح کرد: دهمین دوره این جشنواره ، 14 تا 16 شهریورماه ٩٦ همزمان با هفته ولایت ، به میزبانی شهرستان بروجن برگزار خواهد شد.
اوژند بیان داشت: حفظ هنر اصیل و معرفی موسیقی مقامی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی ، دستیابی به قطعه و نغمه های فولکلور گذشتگان و حفظ و انتقال آن به آیندگان ، معرفی ظرفیت ‌های موسیقیایی مناطق و اقوام ایرانی ، حمایت و قدرشناسی از تلاش‌های هنرمندان این رشته و تبادل و تعامل فرهنگی و هنری گروه‌های موسیقی شرکت کننده از اهداف برگزاری این جشنواره است.
جشنواره موسیقی منطقه ای زاگرس ‌نشینان از سال 1386 و به مدت 9 دوره برگزار شد.
جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس نشین در 9 دوره گذشته با حضور هنرمندان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان ، ایلام ، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان ، فارس ، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه وبویر احمد، لرستان، همدان و هرمزگان در بروجن برگزار شده است.
دهمین دوره این ججشنواره با حضور 150 هنرمند از 13 استان کشور شامل آذربایجان غربی ، اصفهان ، ایلام، بوشهر، خوزستان ، کردستان ، کرمان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویر احمد ، لرستان، هرمزگان ، همدان و چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای شهر بروجن برگزار می شود.
شهرستان بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و بعد از مرکز، دومین شهرستان بزرگ این استان است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.