به گزارش ایرنا، بهروز ریاحی در جمع خبرنگاران در شهرکرد اظهار کرد: 100 هزار میلیارد ریال از این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی واحد و طرح های تولیدی و مابقی برای صنایع کوچک و متوسط پرداخت می شود.
به گفته وی، امسال 2 هزار و 500 طرح تولیدی بالای 60 درصد در کشور با دریافت تسهیلات تکمیل و به بهره برداری می رسد.
ریاحی ادامه داد: سال گذشته یکهزار و 600 طرح تولیدی بالای 60 درصد با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی تکمیل و بهره برداری شد که 68 هزار شغل به چرخه اشتغال در کشور افزوده شد.
رئیس هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته 35 طرح ملی در بخش های فولاد، پتروشیمی و صنایع پائین دستی آن و خودروسازی در کشور تکمیل و بهره برداری شد.
ریاحی افزود: مطابق برنامه ریزی های انجام شده باید سال گذشته 160 هزار میلیارد ریال منابع بانکی برای رونق، تکمیل و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور جذب می شد که با تلاش های انجام شده و همکاری بانکهای عامل 240 هزار میلیارد ریال جذب و به 19 هزار واحد پرداخت شد.
به گفته وی، از میزان تسهیلات جذب شده 40 هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی فعال در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت شد.
ریاحی اظهار کرد: در طول دولت یازدهم 486 هزار کیلومتر از خطوط مرزی و طولی کشور مطالعات هوایی و ژئوفیزیک معدنی انجام شد که با اقدامات انجام شده نقشه های هوایی در این بخش به 240 هزار رسید.
وی گفت: تمام محدوده ها و پهنه های کشور نقشه برداری هوایی شده است که هر برگ نقشه برداری هوایی 2 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه در بردارد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات حمایت از صنایع این وزارتخانه گفت: سرانه اشتغال در بخش تولید 2 میلیارد و 390 میلیون ریال است.
بنابراین گزارش، همزمان با آخرین روز از هفته دولت 16 طرح تولیدی صنعت و معدن با حضور مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در چهارمحال و بختیاری بهره برداری و افتتاح شد.
یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.