به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود: دولت دوازدهم با وجود مشکلاتی که در پیش رو دارد، مصمم است تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، خدمت به مردم را به خوبی انجام دهد.
وی حضور میلیونی مردم در پای صندوق رای در دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری را افتخاری برای نظام دانست و در ادامه تصریح کرد: دولت دوازدهم خود را تابع رهنمودهای مقام معظم رهبری می داند و فرمایشات ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: رئیس جمهوری در نشست اخیر هیات دولت دوازدهم در محضر مقام معظم رهبری گزارشی از عملکرد و برنامه ها را ارائه کرد.
وی خدمت رسانی به خانواده شهدا و امور ایثارگران را یک افتخار دانست و گفت: تایید خدمات و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران از سوی رهبری، بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان این بنیاد است.
شهیدی محلاتی افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که این مطالبه به عنوان یکی از رویکردهای فرهنگی در دستور کار بنیاد قرار دارد.
وی گفت: افزون بر 3 میلیون نفر از خانواده شهدا و ایثارگران زیرپوشش خدمات این بنیاد هستند که 225هزار شهید، 565 هزار جانباز و 42 هزار آزاده سرافزار و خانواده آنان زیر پوشش خدمات بنیاد هستند.
وی تصریح کرد: تامین تسهیلات سالانه برای 100هزار واحد مسکونی برای خانواده شهدا و ایثارگران، توجه به خدمات درمانی و بیمه ای این افراد، ایجاد اشتغال برای ایثارگران و خانواده شهدا از مهمترین اقدامات بنیاد در دولت یازدهم است که اکنون در دولت دوازدهم تداوم خواهد یافت.
به گفته وی، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 22 اسفندماه به عنوان روز شهید نامگذاری شد که در سال اول آگاهی از این روز 1.5 درصد بود، اما اینک به 50 درصد رسیده است.
وی، نرخ بیکاری در خانواده شهدا و ایثارگران را 4.5 درصد دانست و گفت: این نرخ اینک به 12 درصد رسیده است، با این حال هنوز حدود 60 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران داوطلب شغل هستند.
به گفته وی، از سال 76 به بعد مطالبات پاداش خدمت ایثارگران کشور به حدود 5 هزار و 282 میلیارد تومان رسیده بود که در دولت یازدهم برای پرداخت آن اقدام شد و بخشی از این مطالبات به ایثارگران پرداخت شد.
شهیدی محلاتی افزود: ساماندهی گلزار شهدا در سراسر کشور، تامین هزینه تحصیلی دانشجویان خانواده های ایثارگر و شهید از دیگر اقدامات این بنیاد است.
بگفته وی حدود نیمی از 281 گلزار شهدای چهارمحال و بختیاری ساماندهی شده و مابقی نیز در دست اقدام است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز گفت: خدمات و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور قابل قبول است.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در این دیدار افزود: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران بزرگترین توفیق برای انسان است و باعث تحکیم پایه های نظام جمهوری اسلامی می شود.
قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار گفت: در دولت یازدهم به منظور ساماندهی گلزار شهدا اقدامات و گام های بلندی برداشته شده است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.