به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز پنچشنبه همزمان با نخستین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح ها شامل 37 طرح آب و خاک، 16 طرح در بخش دام و طیور، 2 طرح صنایع فرآوری و بسته بندی، 6 طرح شیلات و آبزیان و 6 طرح بهبود تولیدات گیاهی است.
وی ادامه داد: اعتبار اجرای این طرح ها از محل منابع دولتی، استانی، بانکی و آورده بهره برداران متقاضی تامین شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح این طرح ها برای 533 نفر اشتغالزایی مستقیم و 343 نفر نیز اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد می شود.
غریب با بیان اینکه بخش کشاورزی از جمله رکن‌های اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور محسوب می شود، گفت: تلاش متولیان این سازمان بر تحقق پیام رهبری در زیر بخش های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک سوم درآمد مردم استان، با تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول گیاهی و دامی 30 هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای این خطه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: این استان در دولت یازدهم در بخش کشاورزی، رتبه برتر 7 محصول تولیدی کشور را کسب کرده است.
وی توضیح داد: این استان با تولید حدود 23 هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: بخش کشاورزی استان با تولید سالانه 34 هزار تن محصول هلو مرغوب، رتبه هفتم و تولید 7 هزار تن گردو رتبه نهم تولید کشور را کسب کرده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این استان با تولید سالانه بیش از 31 هزار و 200 تن گوشت قرمز، برابر 3.5 درصد تولید گوشت قرمز کشور، رتبه 9 کشور را دارد.
وی تصریح کرد: اکنون 2 میلیون و 807 هزار واحد دام سبک در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که دام سبک استان 3.1 درصد از دام کشور را شامل می شود.
غریب اضافه کرد: این استان همچنین با تولید سالانه 6 هزار تن قارچ دکمه ای رتبه برتر را دارد.
وی همچنین سرانه تولید شیرخام این استان را 242 کیلوگرم دانست که بگفته وی با این رقم تولید رتبه دوم تولید سرانه شیر خام کشور را داراست.
هم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
به گزارش ایرنا، دوم تا هشتم شهریور بعنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.