ذبیح الله غریب روز شنبه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این میزان گندم در راستای اجرای پروژه افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی شامل گندم، جو، کلزا، سیب زمینی، چغندر قند، حبوبات، شیر خام، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ از مجموع پروژه های 13 گانه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی استان در سال جاری تولید خواهد شد.
وی افزود: برای تحقق 100 درصدی این هدف 903 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه و زمینه اشتغال مستقیم 420 نفر فراهم می شود.
عریب تصریح کرد: امسال برای تولید 120 هزار تن گندم در چهارمحال و بختیاری 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به پیش بینی تولید 41 هزار تن جو در چهارمحال و بختیاری در سال جاری یادآور شد: برای تحقق 100 درصدی این هدف 21 میلیارد ریال اعتبار اختصاص خواهد یافت.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به برنامه ریزی برای اختصاص 990 هکتار زمین کشاورزی به منظور کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: برای این اقدام 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد.
وی گفت: امسال برای تولید 189 هزار تن سیب زمینی از زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری 140 میلیارد ریال اعتبار هزینه می گردد.
غریب تاکید کرد: تولید 63 هزار تن چغندرقند در چهارمحال و بختیاری در سال جاری 140 میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا می کند.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تولید 15 هزار تن انواع حبوبات در چهارمحال و بختیاری افزود: امسال برای تحقق این هدف 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به پیش بینی برای تولید 233 هزار تن شیر خام در استان اشاره و تصریح کرد: تحقق 100 درصدی این برنامه به 208 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار در سال جاری نیاز دارد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تولید 26 هزار و 60 تن گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: امسال برای دستیابی به این هدف 80 میلیارد ریال هزینه می شود.
غریب، هدف پیش بینی شده امسال برای تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری را 23 هزار و 700 تن اعلام و اظهار کرد: برای دستیابی به این هدف 200 میلیارد ریال نیاز است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای تولید سه هزار و 350 تن تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور رسیدن به این هدف در سال جاری چهار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال برای تولید یکهزار و 50 تن عسل در این استان 30 میلیارد ریال اختصاص می یابد.
21 تا 27 خرداد ماه به عنوان 'هفته جهاد کشاورزی' نامگذاری شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.