به گزارش ایرنا، حبیب الله وفایی روز سه شنبه در دوازدهمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری سال 96 افزود: این میزان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر در استان پرداخت می شود.
وی افزود: در مشاغل خانگی به ازای ایجاد هر شغل حدود 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.
وفایی تصریح کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید هر چه سریع تر نسبت به تسهیل و تسریع در راستای فرآیند ایجاد مشاغل خانگی اقدام کنند.
وی یادآور شد: امیدوار است با توسعه مشاغل خانگی بتوان بخش قابل توجهی از مشکل بیکاری در چهارمحال و بختیاری را رفع و زمینه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را فراهم کرد.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نشست روز سه شنبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در خصوص ضرورت ارتقای زیرساخت های حوزه تولید و اشتغال بحث و تبادل نظر شد.
علیرضا شجاعی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال دارای 3 حوزه مهم است.
وی افزود: به همین منظور مقرر شد تا واگذاری بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.
شجاعی توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید در این حوزه بازنگری و فعالیت علمی تری داشته باشد.
وی یادآور شد: سوخت رسانی به واحدهای تولیدی و تبدیل سوخت آنان از فسیلی به گاز جزو مهمترین تصمیمات اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
در نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نظرات، دیدگاه ها، برنامه ها و پیشنهادات خود را در حوزه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف ارائه کردند.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و در استان ها به ریاست استانداران تشکیل و فعال شده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.