به گزارش خبرآنلاین؛ فرامرز نیک سرشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری زنجان در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به طور مشترک با کارگروه اشتغال استان زنجان و با حضور معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: باید با ایجاد فرصت ها، زمینه اشتغال و جذب نیروهای متخصص و کارآمد در دستگاه های دولتی را فراهم نماییم.
وی با تاکید بر اینکه باید فرصت های شغلی متعدد اعم از مشاغل خانگی، روستایی و صنایع دستی در سطح استان شناسایی شود، ادامه داد: برای توسعه اشتغال، مشارکت دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت خیرین و توان بخش خصوصی ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه طرح "تکاپو" طرحی با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان یونیدو و صندوق توسعه کارآفرینی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که متاسفانه استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها در اجرای این طرح عملکرد چشمگیری تاکنون نداشته است، یادآور شد: با اجرای طرح تکاپو در استان زنجان، 6 هزار فرصت شغلی در حوزه های مختلف ایجاد می شود، به طوری که 19 درصد از جمعیت جویای کار استان زنجان با اجرای این طرح مشغول به کار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه محور توسعه، اشتغال و درآمدزایی کشور های توسعه یافته در گرو فعالیت‌های بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط است، افزود: در کشور های توسعه یافته، 60 درصد فرصت های شغلی در اختیار گروه های اقتصادی کوچک ی باشد.
این مقام مسئول بر ضرورت نقش فرمانداران‌ در مراحل تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری تاکید کرد: باید موقعیت واقعی و مهم فرمانداری‌ ها و استانداری‌ ها در ساختارهای اداری به صورت جدی احیا شود، تا در تصمیم گیری ها نقش موثری داشته باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 700859
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.