سید حسین هاشمی عصر دوشنبه در پایان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، این طرح را حاصل همکاری و سرمایه گذاری مشترک بخش های دولتی و خصوصی به نسبت سهم 70 درصدی بخش خصوصی و سهم 30 درصدی دولت عنوان کرد.
به گفته هاشمی، چشم انداز زمانی اجرای این طرح چهارساله است و پیش بینی می شود که حدود 800 میلیون مترمکعب روان آب در استان تهران جمع آوری و تصفیه شود.
وی البته احداث تصفیه خانه در منطقه سرخه حصار تهران را از اولویت های این طرح برشمرد.
بر اساس اعلام استاندار تهران، دولت تا پایان امسال 80 میلیارد تومان اعتبار از سهم 30 درصدی خود را برای اجرای طرح ساماندهی، جمع آوری و تصفیه روان آب ها در تهران اختصاص می دهد.
وی اجرای این طرح را از نظر زیست محیطی و نیز تامین آب شرب استان تهران با توجه به افزایش مصرف آب در نتیجه افزایش جمعیت مهاجر به استان بسیار مهم ارزیابی کرد.

*رونق اشتغال و تولید در روستاهای استان تهران
طرح دیگری که در شورای برنامه ریزی مصوب شد؛ تعیین 367 روستای استان تهران برای رونق اشتغال و توسعه و نیز صادرات محصولات از این روستاها می باشد که مورد تاکید استاندار هم قرار گفت.
هاشمی گفت: قرار است کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه استان نسبت به امکان سنجی و مطالعات این طرح و نیز شناسایی روستاهای دارای شاخص های مدنظر فعالیت کند و در نشست آینده شورای برنامه ریزی در این خصوص گزارش ارائه نمایند.

*هشدار در مورد مصرف برق و آب؛ دستگاههای دولتی ملزم به ارائه گزارش مصرف شدند
استاندار تهران همچنین از مردم خواست با توجه به افزایش گرمای هوا در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.
وی اظهار کرد که اگر مردم استان در مصرف برق و آب رعایت کنند، می توانیم تابستان را بدون مشکل قطعی در آب و برق سپری کنیم.
هاشمی همچنین با اشاره به دستوری که به دستگاههای دولتی برای محاسبه میزان مصرف برق در سه ماه تابستان پبش تر داده بود، اظهار کرد که دستگاههای دولتی ملزم شدند که علاوه بر ارائه گزارش مصرف برق در سه ماه نخست امسال، برای سه ماه تابستان و به تفکیک هر ماه نیز گزارشی از وضعیت مصرف برق ارائه نمایند.
وی همچنین ارائه گزارش مصرف برق از سوی صنایع و واحدهای تولیدی استان را از نکات مورد تاکید عنوان کرد و گفت با ارزیابی میزان مصرف برق در بخش صنایع می توانیم به میزان توسعه صنعتی و افزایش ظرفیت های تولیدی در استان تهران پی ببریم.
استاندار همچنین تاکید کرد که مولفه های مدیریت در کمیت و کیفیت آب و نیز مدیریت مصرف آن از برنامه های موثر استان به شمار می آید.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار یحیی معماری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/6539 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.