به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: این میزان تسهیلات در روزهای گذشته از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری به استان ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی دولت قصد دارد 900 هزار شغل در کشور ایجاد کند، افزود: با توجه به اینکه این استان حدود یک درصد جمعیت کشور را دارد یک درصد از این تعداد اشتغالزایی معادل 9 هزار شغل سهم استان است اما برای ایجاد 10 هزار شغل برنامه ریزی شده است.
استاندار ایلام تاکید کرد: با استفاده از این میزان تسهیلات، 120 واحد صنعتی مشکل دار احیا شده و به چرخه تولید باز می گردند همچنین یکسری طرح های در حال اجرا تکمیل شده و مابقی اعتبار نیز صرف ایجاد اشتغال مولد و پایدار در شهرها و روستا می شود.
مروارید یادآور شد: پیش از این نیز اعتبارهایی در بحث اقتصاد مقاومتی از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور برای دو نهاد کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی این استان اختصاص داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید در حوزه های کاری مرتبط برای جذب این تسهیلات برنامه ریزی و اقدام کنند، گفت: کمیته اشتغال استان با همکاری تمامی دستگاه ها باید فعال شده و در این زمینه تقسیم کار دستگاهی و شهرستانی انجام شود.
**اختصاص 400 میلیارد ریال اعتبار برای تسویه بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه اسلامی برای تسویه بخشی از بدهی های دستگاه های اجرایی به شهرداری های استان اختصاص یافته است.
شاپور پولادی با بیان اینکه بدهی دستگاه های اجرایی به شهرداری ها از سال های گذشته تاکنون پرداخت نشده و به صورت مرتب افزایش یافته است، افزود: اکنون دولت برای تسویه بخشی از این بدهی ها کمک کرده و اعتباری را اختصاص داده که باید تمامی دستگاه ها از این فرصت استفاده کنند.
وی تاکید کرد: در مرحله اول اولویت جذب این اعتبار با شهرداری شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت است و مابقی اعتبار نیز به دیگر شهرداری های اختصاص داده می شود.
پولادی یادآور شد: دستگاه های اجرایی که توان جذب این اعتبارها را ندارند در سریع ترین زمان اعلام کنند تا اعتبار اختصاص یافته در اختیار دستگاه هایی که توان و ظرفیت جذب دارند، قرار داده شود.
سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام نیز در این نشست گفت: روند واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در راستای اقتصاد مقاومتی در این استان کند است.
رحمت اله قیصوری یادآور شد: از مجموع 40 پروژه که برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده تنها چهار پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه حدود 80 پروژه سهم استان در واگذاری به بخش غیر دولتی است، اظهار کرد: هیچکدام از دستگاه ها اجازه شروع پروژه های جدید را ندارند و ابتدا باید برای واگذاری طرح ها به بخش خصوصی فراخوان بدهند.
سرپرست برنامه و بودجه استان ایلام افزود: بر اساس ماده 27 برنامه ششم توسعه باید سالانه برای 500 روستا در کشور طرح های اشتغالزا تعریف شود که سهم این استان سالانه 48 روستا است.
قیصوری تاکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال و توسعه روستاها باید طرح توسعه اقتصادی و اشتغال تهیه شده و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان برسد.
به گزارش ایرنا، در این نشست طرح توسعه و عمران (جامع) شهرستان تازه تاسیس بدره ارائه و بررسی شد اما به تصویب اعضا نرسید.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.