به گزارش ایرنا، جعفر مردانی روز چهارشنبه در نشست انجمن نهاد کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه مرکزی در مرکز استان اقدام کند.
وی افزود: روند واگذاری زمین برای احداث کتابخانه مرکزی چهارمحال و بختیاری طولانی شده و این زیبنده مردم استان نیست.
مردانی با اشاره به وجود 40 شهرداری در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از این تعداد 28 شهرداری واجد شرایط پرداخت سهم نیم درصد از محل درآمدهای عمومی به کتابخانه های استان است.
وی یادآور شد: سهم نیم درصد از محل درآمدهای عمومی 28 شهرداری واجد شرایط چهارمحال و بختیاری 11 میلیارد و 700 میلیون ریال است که از این مبلغ 50 درصد سهم شهرداری شهرکرد است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 910 میلیون ریال از سوی شهرداری های استان بابت سهم نیم درصد از محل درآمدهای عمومی به حساب اداره کل کتابخانه های عمومی استان استان واریز شده که 440 میلیون ریال آن سهم شهرداری شهرکرد بوده است.
وی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با دهه کرامت از سوم تا 13 مرداد 1396 به میزبانی چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در این حوزه موظف به همکاری با اداره کل کتابخانه های عمومی استان هستند.
مردانی تاکید کرد: هزینه های مربوط به این جشنواره از ردیف اعتبارات فرهنگی دستگاه های اجرایی ، شهرداری ها و کمک های خیری باید پیش بینی و تامین شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: احداث کتابخانه مرکزی استان مصوب سفر رئیس جمهوری و هیات دولت بوده است.
جواد کارگران دهکردی تصریح کرد: وسعت این زمین 5 هزار متر مربع و در کنار فرهنگسرای بزرگ شهرکرد واقع است.
وی یادآور شد: تملک این زمین از اداره کل راه و شهرسازی شهرکرد نیاز به 780 میلیون ریال اعتبار دارد که تاکنون 500 میلیون ریال آن پرداخت شده و بقیه آماده پرداخت است.
کارگران دهکردی تصریح کرد: به محض واگذاری این زمین عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 23 هزار و 660 نفر برای شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به میزبانی این استان شرکت کرده اند.
فرهاد خلیل مقدم اظهار کرد: این جشنواره همزمان با دهه کرامت به منظور ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب های مناسب در پنج بخش برگزار خواهد شد.
وی همچنین افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته شهرهای شهرکرد فرخشهر، بروجن و فارسان به منظور نامزدی پایتخت کتاب ایران و 6 روستا برای نامزدی روستای کتابخوان معرفی می شوند.
به گزارش ایرنا، کتابخانه مرکزی به عنوان یک مرکز مرجع برای کتاب ها قلمداد می شود و چهارمحال و بختیاری اکنون فاقد این مرکز است و تنها کتابخانه های عمومی در سطح استان فعال است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده:محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.