گودرز امیری روز شنبه در ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس این طرح خیابان ملت شهرکرد از میدان 12 محرم (فلکه آبی) تا چهار راه ولیعصر (چهارراه بازار) این شهر به پیاده رو تبدیل می شود.
وی افزود: اجرای این طرح پس از تصویب در شوراهای قانونی و انتخاب مشاور ضرورت دارد.
امیری تصریح کرد: فرمانداری های شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری و شهرداری های 40 گانه استان طرح های توسعه شهری را برای تامین اعتبار و تصویب به ستاد بازآفرینی شهری این استان ارائه دهند.
وی یادآور شد: فرمانداران و شهرداران استان نماینده ثابت و تام الاختیار خود را به ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری معرفی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهرداری های استان برای استفاده از قیر و سیمان رایگان به منظور بازسازی معابر و خیابان ها بایستی طرح های بازسازی را به ستاد بازآفرینی این استان ارائه دهند.
وی گفت: مواد قانونی برنامه ششم توسعه مربوط به بافت های فرسوده نیز به شهرداری ها ابلاغ و طرح های بازسازی در سریع ترین زمان ممکن از شهرداری ها دریافت شود.
امیری اظهار کرد: به منظور اجرای مطلوب طرح های مصوب در ستاد بازآفرینی چهارمحال و بختیاری نشستی توجیهی برای فرمانداران، شهرداران و کارشناسان ستاد بازآفرینی شهرستان ها برگزار می شود.
رئیس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جمعیت شهرکرد در پنج سال گذشته 31 هزار نفر افزایش یافته است.
علیرضا توکلی زانیانی تاکید کرد: در این مدت ساخت و سازهای صورت گرفته در مرکز چهارمحال و بختیاری کاهش یافته و به همین منظور سرانه خدمات شهری در شهرکرد کم شده است.
وی سرانه فضای فیزیکی در مرکز چهارمحال و بختیاری را حدود 2 متر مربع دانست و افزود: این در حالی است که جمعیت شهرکرد از سال 1355 تا 1390 حدود چهار برابر افزایش داشته است.
توکلی زانیانی تصریح کرد: این میزان افزایش جمعیت نیازمند برنامه ریزی و اجرای برنامه های علمی ساماندهی شهری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: طرح تبدیل بخشی از خیابان ملت شهرکرد به پیاده رو مربوط به سال های گذشته بوده و در این زمینه مطالعات میدانی و اجتماعی بسیاری صورت گرفته است.
رئیس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برای اجرای این طرح باید مجوزهای لازم از دستگاه های مربوطه گرفته شود.
توکلی تاکید کرد: اجرای طرح تبدیل بخشی از خیابان ملت شهرکرد به پیاده رو نیازمند همکاری تمامی دستگاه های اجرایی است.
شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری 195 هزار نفر جمعیت دارد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 695750
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.