به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در کنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران در دانشگاه شهرکرد با اشاره به پیامدهای ناشی از خشکسالی در استان افزود: ممنوعه شدن هشت دشت، افت 30 متری آب های زیرزمینی، کاهش میانگین بارندگی ها از 800 به 400 میلیمتر، خشک شدن مرغزار شهرکرد و بیابانی بخشی از مساحت استان از جمله این پیامدها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: متناسب با شرایط خشکسالی تلاش شده با بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، بازچرخانی آب در صنایع، توسعه آبخیزداری و آبخوان داری در باغات و مزارع، کشت گیاهان دارویی و کشت گیاهان مثمر کم آب، این وضعیت را کنترل کرد.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه مردم این استان تشنه آب شرب هستند، گفت: برخی به غلط می گویند که ما آب های موجود را در استان مصرف کرده ایم، درحالی که این چنین نیست.
وی بیان کرد: این استان دیگر آبی ندارد که بخواهند آن را از استان انتقال دهند و صرف فعالیت های کشاورزی و صنعتی کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما تنها با انتقال آب شرب آن هم مبتنی بر ملاحظات زیست محیطی اعتقاد داریم و از سازمان حفاظت محیط زیست انتظار داریم در این حوزه نظارت دقیقی داشته باشد.
سلیمانی دشتکی با طرح این سوال که آیا زمان آن نرسیده که در اجرای کشت های غیرمنطقی و غیراقتصادی تجدید نظر شود، گفت: به نظر می رسد نشاط و سلامتی مردم بهتر از کشت های غیرمعقول باشد.
دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران صبح سه شنبه با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دانشگاه شهرکرد آغاز به کار کرد.
این کنفرانس به همت انجمن علمی هیدرولوژی ایران و با همکاری دانشگاه تهران، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی جهان اسلام، استانداری چهارمحال و بختیاری، شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب و سازمان محیط زیست استان روزهای 20 و 21 تیرماه در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.