به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در کنگره بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم دهکردی افزود: بزرگان دینی، علمی و افراد برجسته ای در حوزه های مختلف در تاریخ این مرز و بوم وجود داشته اند که ضروری است تا همه این افراد برجسته شناسایی و معرفی شوند.
وی با اشاره به نقش روحانیت در طول تاریخ تصریح کرد: برتری این کنگره نسبت به برنامه های دیگر این است که به نقش روحانیت و مرجعیت پرداخته شده است.
سلیمانی دشتکی افزود: روحانیت پیشگام مهمترین نهضت های معاصر از جمله مشروطه و انقلاب اسلامی بوده و در زمان حاضر نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل دفتر پژوهش و تحقیقات چهره های برجسته های برجسته این استان خبر داد و گفت: در این مرکز همه علما، فقها، هنرمندان، نویسندگان و مجاهدان استان در طول تاریخ شناسایی و ثبت می شوند.
به گزارش ایرنا، سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (1272-1353ق) از فقهای شیعه در قرن چهاردهم قمری بود که آثاری چون منبرالوسیله و لمعات در شرح دعای سمات از او بر جای مانده است.
همایش یکروزه نکوداشت مقام آیت الله دهکردی با حضور گسترده مسئولان و محققان و پژوهشگران در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد .همچنین در این برنامه فقهایی از استان های اصفهان و نجف اشرف حضور داشتند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.