به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام روز سه شنبه در دومین نشست هماهنگی بزرگداشت کنگره آیت الله سید ابوالقاسم نجفی دهکردی، در جمع نخبگان فرهنگی و دینی استان چهارمحال و بختیاری افزود: علمای دینی استکبارستیز از جمله آیت الله دهکردی همه هستی خود را در مبارزه و صیانت از اسلام فدا کردند.
نکونام شخصیت آیت الله دهکردی از پایه های فقاهت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: وجود این عالم برجسته یک سرمایه عظیم برای مردم شهرکرد و استان می باشد.
وی از برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی در روز 15 تیرماه با حضور مسئولان فرهنگی، دینی برجسته کشوری و استانی در مرکز خبر داد و گفت: شناساندن این عالم ملکوتی به جوانان و معرفی به نسل های مختلف از عمده اهداف این بزرگداشت معنوی خواهد بود.
امام جمعه شهرکرد، با اشاره به ششم شوال سالروز ارتحال مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی گفت: این مرجع بزرگوار شخصیت بزرگ عظیم علمی و فقهی و از استوانه‌های فقه و فقاهت در استان چهارمحال و بختیاری است.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه این شخصیت برای مردم ناشناخته مانده است و وقتی از مردم در مورد آیت‌الله دهکردی سوال می‌شود، متاسفانه نسل جدید بیشتر آنها با نام ایشان آشنا نیستند.
امام جمعه شسهرکرد تصریح کرد: استان ظرفیت‌های فراوان همچون آیت الله دهکردی دارد و باید به مردم معرفی کرد که این سرمایه استان است.
به گزارش ایرنا، سید ابوالقاسم نجفی دهکردی (1272-1353ق) از فقهای شیعه در قرن چهاردهم قمری در دهکردی (شهرکرد) بود که تحصیلاتش را در اصفهان آغاز و در عراق تکمیل کرد، او از 37 سالگی در مدرسه صدر اصفهان به تدریس و فتوا مشغول شد و میرزا حبیب الله رشتی از استادان وی بود او خود نیز شاگردانی تربیت کرد و آثاری چون منبرالوسیله و لمعات در شرح دعای سمات از او بر جای مانده است.
آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی در شب ششم شوال سال 1352 هجری در شهر اصفهان به دیدار حق شتافت و پیکر این عالم ربانی و مجتهد زمانه با حضور مردم اصفهان و شهرکرد به خاک سپرده شد.
نخستین کنگره بزرگداشت سید ابوالقاسم نجفی دهکردی همزمان با هفته فقاهت و مرجعیت استان چهارمحال و بختیاری 15 تیرماه با پیام مرجع عالی قدر آیت الله سبحانی و حضور مسئولان ملی و استانی در محل فرهنگسرای شهرکرد برگزار خواهد شد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی ** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.