عبدالرضا علیمحمدی روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران استان افزود: هم اکنون 99 درصد پرونده‌های اختلافات خانوادگی استان به مراکز مشاوره ارجاع داده می شود که این امر علاوه بر کاهش تعداد پرونده در محاکم قضایی، فرهنگ مشاوره و نیز صلح و سازش را در بین خانواده ها افزایش می دهد.
به گفته وی، این مراکز از ابتدای سال 92 در استان فعال شده اند و تاکنون چهار کلینیک دولتی مشاوره خانواده با همکاری بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در شهرستان های شهرکرد، فارسان و بروجن فعال شده است.
علیمحمدی گفت: با راه اندازی این مراکز پرونده های اختلاف خانوادگی از جمله طلاق قبل از رسیدگی در محاکم قضائی وارد چرخه مشاوره می شود.
وی با اشاره به کاهش آمار طلاق در استان افزود: براساس پرونده های تشکیل شده در دادگستری، پرونده های طلاق در استان یک درصد کاهش داشته است.
علیمحمدی به اجرای دوره های امید برای قشرهای مختلف از سال 91 تاکنون اشاره کرد و گفت: این طرح از استان آغاز و هم اکنون در بیشتر استان های کشور اجرا می شود.
وی بیان کرد: در طرح امید جرائمی مانند بدحجابی و بی حجابی، روزه خواری و مسائل اخلاقی رسیدگی می شود
که تاکنون 2 هزار نفر در این طرح شرکت داده شده اند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال وبختیاری گفت: سال گذشته نیز 23 دوره طرح امید برای بیش از 500 زندانی در زندان های استان برگزار شد که بازگشت به زندان افراد شرکت کننده در این دوره ها 3 درصد کاهش داشته است.
وی از تشکیل 500 پرونده در مراکز داوری استان از سال 94 تاکنون خبر داد و گفت: هم اکنون 22 مرکز داوری در استان فعال است.
به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم تیرماه ماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.