به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در ستاد هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مسئولان جهاد کشاورزی استان و فرمانداران شهرستان های 9 گانه تا چهار هفته دیگر نتایج جانمایی به منظور احداث و راه اندازی مجتمع کشت و صنعت را اعلام کنند.
وی افزود: با راه اندازی مجتمع کشت و صنعت در چهارمحال و بختیاری اشتغال افزایش، نرخ بیکاری کاهش و رونق اقتصادی بهبود می یابد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: سه گروه سرمایه گذار جدید به منظور سرمایه گذاری برای پتروشیمی بروجن آمادگی خود را اعلام کرده اند.
وی یادآور شد: سرمایه گذاران و پیمانکاران ضعیف باعث کندی در روند اجرایی برخی طرح های چهارمحال و بختیاری شده اند که خلع ید آنان ضروری است.
به گزارش ایرنا، مجتمع های کشت و صنعت به مجتمع های مرتبط با صنایع کشاورزی و دامپروزی اطلاق می شود که تاسیس آن باعث استفاده بهینه از منابع آب و خاک،افزایش کمّی و کیفی محصولات،
کاهش هزینه های تولید،حفاظت از محیط زیست و اطمینان از امنیت غذایی می شود.
اکنون سالانه افزون بر یک میلیون و 500تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و طیور و دام در استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
سطح زیر کشت این استان نیز 270 هزار هکتا ر است که 48 هزار هکتار آن باغات مثمر است.
بیش از چهار میلیون دام شامل دو میلیون و 135 هزار رأس گوسفند و بز و 24 هزار رأس گاو اصیل و 125 هزار رأس گاو های دو رگ و 30 هزار رأس گاو بومی در چهارمحال و بختیاری در بخش چرخه صنایع غذایی وجود دارد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.