به گزارش ایرنا، شهرام جزایری روز شنبه در ستاد مبارزه با زمین خواری با بیان اینکه این میزان زمین در 231 مورد پرونده اجرا شد، اظهار کرد: 110 مورد از این پرونده ها براساس تبصره 2 ماده 10 خوداجرایی و مابقی با احکام قضایی اجرا شد.
وی گفت: 146 مورد از این تعداد ساختمان سازی، 50 مورد فنس کشی، 19 مورد ساخت استخر، 22 مورد محوطه سازی و 4 مورد سایر موارد بوده است.
جزایری افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز 29 مورد شامل 7 هزار و 148 مترمربع قلع و قمع شد و سال گذشته نیز یکهزار و 95 مورد بررسی پرونده های واگذاری زمین در استان بوده است.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی تصریح کرد: هم اینک 4 هزار و 627 مورد پرونده واگذاری زمین در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: ساخت و ساز در حوزه زاینده رود در دهه های گذشته براساس عرفی و سنتی انجام شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: در صورتی که در بستر و حریم رودخانه ها تخلفی صورت گرفته است باید رفع شود.
به گفته وی، مدیران استان مکلف به تعامل و همکاری بین دستگاهی برای رفع تصرف در بستر رودخانه های استان به خصوص زاینده رود هستند.
معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مسئولان دستگاههای دولتی باید تا پایان امسال صدور سند اراضی و به خصوص سند تک برگی برای اراضی دولتی را پیگیری کنند.
گودرز امیری گفت: در صورتی که در حریم کمی رودخانه ها ساخت و سازهای انجام شده بدون مجوز باشد، باید مطابق قانون تخریب شود.
رئیس کل دادگستری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: تصرفات انجام شده در بستر و حریم رودخانه زاینده رود مطابق قانون پیگیری می شود.
سید عبدالله موسوی ادامه داد: در اعمال قانون در رفع تصرف ها در حریم روزدخانه تبعیض بین مردم و دستگاههای دولتی انجام نمی شود.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.