شهرام اعتمادی فر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجوزهای لازم برای پذیرش دانشجو در مقطع ارشد مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شده و پیش بینی می شود این دانشگاه در مهر امسال اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع کند.
وی تعداد پذیرش دانشجو برای این ترم تحصیلی را پنج نفر عنوان کرد.
اعتمادی فر همچنین از موافقت های اولیه وزارت بهداشت برای راه اندازی مقطع دکترای بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد و بیان کرد: بازدید های وزارتخانه برای بررسی تجهیزات و امکانات مورد نیاز این رشته انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری برای گرفتن مجوزهای لازم است.
وی تعداد پذیرش دانشجوی روزانه و شبانه در مقطع دکترای بهداشت محیط را منوط به موافقت و اعلام شورای گسترش وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: پذیرش دانشجو در این مقطع و رشته تا نیمسال دوم مشخص می شود.
اعتمادی فر در ادامه راه اندازی رشته های اتاق عمل، پرستاری سالمندی و فوریت های پزشکی در مقطع ارشد را نیاز استان بیان و اظهار کرد: از آنجا که توسعه تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح علمی و امکانات و تجهیزات دانشگاه ها را به دنبال دارد، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد راه اندازی رشته های جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی را به حاشیه رانده و در تلاش برای راه اندازی رشته های مورد نیاز استان و آمایشی (مطایق با نیاز سرزمین) در مقاطع ارشد و دکترای حرفه ای و تخصصی پژوهشی(phd by research) است.
وی با بیان دریافت موافقت اصولی برای راه اندازی دانشکده فناوری های نوین در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد:چارت سازمانی این دانشکده در حال ابلاغ و اعضای هیات علمی نیز در حال تکمیل است.
مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در این دانشکده رشته های بیوتکنولوژی و مهندسی بافت ، دکترای سلولی -کاربردی و سایر رشته های مرتبط با گروه ژنتیک تدریس می شود.
اعتمادی فر بیان کرد: از مهر امسال فعالیت این دانشکده آغاز و حدود 50 دانشجوی رشته های بیوتکنولوژی و دکترای مهندسی بافت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این دانشکده مستقر می شوند.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار و 400 دانشجو در 30 رشته تحصیلی کاردانی تا دکترا در مراکز آموزش عالی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری تحصیل می کنند.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.