جعفر موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: برای گسترش و بازسازی حرم‌های ائمه اطهار طرح‌های مختلفی در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، 24 قطعه طلا و یکصد میلیون تومان به عنوان نذورات به ستاد بازسازی عتبات عالیات هدیه شده است و قریب به 70 درصد درصد افزایش کمک‌های مردمی صورت گرفته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان افزود: امسال در صدد هستیم صحن حضرت زینب (س) مقابل حرم امام حسین در کربلا احداث شود و در راستای انجام این اقدام طرح‌هایی همانند دریافت نذورات از خانواده‌های شهدا مطابق با علاقه و توان آنان انجام خواهد شد.

موسوی اعطای فرم‌های کمک به بازسازی عتبات به افرادی اعم از بازنشتگان و جانبازان از طریق نهادهای مرتبط با این افراد و با کمک بانک‌ها دادن کارت برای کسبه را از دیگر موارد و طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برشمرد.

وی ادامه داد: کشاورزان با ارائه بخشی از محصول سالانه و صنف‌های مختلف همچون واحدهای عرضه آهن و سیمان نیز با ارائه مصالح ساختمانی در نذورات و هدیه‌ به عتبات سهیم شدند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از اعزام 143 نفر متخصص اعم از جوشکار، تاسیسات، سنگ‌کار و .. در سال گذشته به منظور کمک به بازسازی عتبات خبر داد و تأکید کرد: در سال جاری نیز تاکنون 23 نفر عازم این مکان‌ها شده‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: دو قطعه زمین به مساحت هر کدام شش هزار متر مربع در شهر بلداجی در راه این امر خطیر وقف شده است و علاوه بر این در سال گذشته مردم استان نزدیک به 620 میلیون تومان در ایام اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در اربعین امام حسین(ع) چهار موکب بزرگ از این استان به زائران کربلای معلی خدمات‌رسانی کرده‌اند گفت: در منطقه شلمچه یک موکب با پذیرایی از 15 هزار نفر در روز، یک موکب در چذابه و یک موکب در مرز نجف و کربلا با ظرفیت پذیرایی از 19 هزار نفر در هر وعده در روز و همچنین یک موکب در جوار حرم امام حسین(ع) با ظرفیت پذیرایی و خدمات‌رسانی به بیش از 30 هزار نفر در روز به صورت شبانه‌روزی فعال و به زائران امام حسین(ع) خدمات‌رسانی کرده‌اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تصریح کرد: دو قطعه زمین نیز در شهرهای نجف و کربلا به منظور ساخت زائر سرا برای مردم استان در نظر گرفته شده است که به دلیل مصادف شدن اربعین با روزهای گرم کشور عراق در سال‌های آتی، امید است با همت و تلاش مردم چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی که دارای توان برای برپایی موکب برای سال جاری هستند، به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای دریافت مجوز مراجعه کنند

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 669406
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.