به گزارش ایرنا، سیدجعفر موسوی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: پارسال نیز 150 نیروی فنی و ماهر ساختمانی از این استان به عراق اعزام شدند.
به گفته وی، امسال افزون بر یک میلیارد ریال وجه نقد و 12 هزار متر مربع زمین در شهر بلداجی برای بازسازی عتبات عالیات اختصاص یافته است.
وی با اشاره مشارکت هدفمند و برنامه ریزی شده نیکوکاران استان در ساخت صحن حضرت زینب (س) گفت: سهم مردم استان در مرحله احداث، توسعه و تکمیل صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) مشخص و در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در 220 هزار مترمربع زیربنا همزمان با مشارکت مردم کشور در حال ساخت است و بخش زیارتی آن در 90 هزار مترمربع بهره برداری شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری توضیح داد: ساخت صحن حضرت زینب (س) نیز در حدود 70 هزار مترمربع مساحت نیز در جوار حرم امام حسین (ع) آغاز شده و پیش بینی می شود این طرح نیز با مشارکت خیرین استان و کشور تا پنج سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.
موسوی، افزایش ارتفاع گنبد حرم سید الشهداء (ع) به میزان 7.5 متر و لاغرسازی ستون های این حرم برای افزایش ظرفیت داخلی آن را از دیگر اقدامات در دست اجرای ستاد عتبات کشور عنوان کرد.
وی از شروع طرح مشارکت هنری بانوان چهارمحال و بختیاری در کمک به بازسازی عتبات عالیات استان نخستین بار در سال جاری خبر داد و گفت: امسال 300 بانوی خادم الحسین (ع) با ایجاد 25 کارگاه قالی بافی تعهد بافت 100 تخته فرش 6 متری به منظور کمک به عتبات و عالیات در شهرستانهای شهرکرد، بن، سامان و بروجن در دست بافت دارند که پیش بینی می شود تا مراسم اربعین سید الشهداء (ع) امسال تکمیل و به فروش برسد.
وی ارزش این تعداد فرش دستباف را بیش از 6 میلیارد ریال اعلام کرد.
خبرنگار:مرتضی شاهوردی**انتشار: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.