به گزارش ایرنا، عباس قطب الدینی روز سه شنبه در نشستی با اعضای ستاد عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیش از سه هزار کارگر و استادکار ایرانی برای بازسازی و توسعه حرمین مطهر در عراق فعالیت دارند.
وی با بیان اجرای بیش از 150 عنوان طرح عمرانی،صنعتی و فرهنگی در طول فعالیت 10 ساله ستاد عتبات عالیات اظهار کرد: اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات وارد مرحله توسعه حرم ها شده و در این راستا صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر امام علی (ع) و صحن حضرت زینب (س) در حرم امام حسین (ع) در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در 220 هزار مترمربع زیربنا در حال ساخت است و بخش زیارتی آن در 90 هزار مترمربع بهره برداری شده است.
قطب الدینی ادامه داد: پیش بینی می شود این صحن سال آینده بهره برداری کامل شود.
مدیر امور استان های ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: ساخت صحن حضرت زینب نیز در 67هزار مترمربع مساحت نیز در جوار حرم امام حسین (ع) آغاز شده و پیش بینی می شود این طرح نیز تا پنج سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.
قطب الدینی افزایش ارتفاع گنبد حرم سید الشهداء به میزان 7.5 متر و لاغرسازی ستون های این حرم برای افزایش ظرفیت داخلی آن را از دیگر اقدامات در دست اجرای این ستاد برشمرد.
وی برنامه ریزی و فرهنگ سازی برای جلب مشارکت مردم برای بازسازی عتبات را ضروری دانست و از اعضای این ستاد در استان و شهرستان ها خواست با تدوین خلاقانه برنامه های جدید و عزتمندانه در این راستا بکوشند.
قطب الدینی میزان تعهد امسال چهارمحال و بختیاری برای جمع آوری نذورات و کمک های نقدی و غیر نقدی مردم در سال جاری را 10 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی همچنین گفت: تاکنون موردی از حمله و آسیب از سوی گروه تروریستی برای نیروهای ایرانی فعال در بازسازی حرم ها گزارش نشده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار اظهار کرد: این استان به تناسب جمعیت بیشترین تعداد شیعیان را در کشور دارد، اما فرهنگ سازی درباره کمک به عتبات عالیات تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.
سید جعفر موسوی در ادامه از اقدام و پیگیری این ستاد برای ساخت زائرسرا در کربلا بخصوص برای موکب داران ایام اربعین امام حسین (ع) از سوی خیران خبر داد.
وی یاد آور شد: در اربعین سال گذشته بیش از 400 نیرو از چهارمحال و بختیاری برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) به عراق اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، مردم چهارمحال و بختیاری سال گذشته 9 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.