به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، بهمن عسگری‌سوادجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی حدود سه سال اخیر 12 باغ گردشگری جهت توسعه گردشگری در استان راه‌اندازی شده که با اهداف جهاد کشاورزی و زیست‌محیطی نیز سازگار است.
او با بیان اینکه تعداد خانه‌مسافرها در استان 13 واحد بود ادامه داد: 76 واحد خانه‌مسافر برای اقامت گردشگران، طبیعت‌گردان و مسافران استان اضافه‌شده و پنج واحد هتل‌ ازجمله هتل‌های خلیج‌فارس در شهرکرد، هتل ملک‌آباد کوهرنگ، هتل صادق‌آباد شهرستان سامان، هتل بام بروجن و ... نیز طی سه سال گذشته به واحدهای اقامتی افزوده‌شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال‌وبختیاری از افزایش تعداد مراکز رزرواسیون، مجموعه‌های تفریحی و توریستی، دهکده‌های گردشگری، مجتمع‌های گردشگری و سرگرمی همچنین افزایش تعداد سفره‌خانه‌ها خبر داد و تشریح کرد: طرح گردشگری دهکده المپیک در شهرستان سامان با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال و 95 هکتار مساحت در حال آغاز است.
عسگری‌سوادجانی با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری در فروردین‌ماه سال 94 به تصویب رسید عنوان کرد: امسال نیز 3 میلیارد و 800 میلیون تومان جهت نزدیکتر شدن به تحقق اهداف طرح جامع گردشگری، به توسعه منطقه گردشگری مشایخ اختصاص یافت.
او بیان داشت: در سال گذشته حدود 5 هزار نفر گردشگر خارجی از مناطق مختلف استان دیدن کردند و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در راستای توسعه اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی به‌منظور گسترش زیرساخت‌های گردشگری و جذب توریست انجام می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: آموزش، مشاوره و هدایت رایگان در زمینه50 رشته صنایع‌دستی، بازاریابی محصولات صنایع‌دستی با ایجاد بازارچه‌های مختلف و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در این خصوص نیز انجام می‌شود.
این مسؤل عنوان کرد: تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌های صنعتی در اختیار صنعت‌گرانی که توان دریافت تسهیلات را ندارند قرار داده می‌شود چراکه یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی انجام کار با استفاده از امکانات موجود است.
عسگری‌سوادجانی به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با کمیته امداد، فنی‎وحرفه‌ای و ... اشاره کرد و یادآور شد: در راستای آموزش و توانمندسازی قشر آسیب‌پذیر، آموزش صنایع‌دستی به زندانیان انجام شد همچنین امسال بازارچه دائمی صنایع‌دستی برای نخستین بار در استان راه‌اندازی و مجتمع‌های کارگاهی برای افرادی که توانمندی جسمی و عملی برای کار داشته اما سرمایه لازم را ندارند ایجاد شد.
او با بیان اینکه طی سال گذشته در حوزه گردشگری برای بیش‌از یک‌ هزار نفر اشتغال ایجاد شد گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی جهت ارائه محصولات مختلف اجرا و حدود 5 میلیارد تومان تسهیلات نیز در این حوزه اعطا شد.
عسگری‌سوادجانی از راه‌اندازی 11 موزه در استان خبر داد و مطرح کرد: اجرای عملیات احداث موزه بزرگ استان، مستقر شدن انجمن خوشنویسان در اتاق آینه شهرکرد، تعمییر و مرمت تعدادی خانه قدیمی به‌منظور اشتغال‌زایی از اقدامات شاخص اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است.
او راه‌اندازی و تشکیل انجمن‌های میراث‌فرهنگی در راستای حفظ و نگهداری این میراث، آثار و تپه‌های باستانی و ... را از اقدامات اجرایی در سال جاری عنوان کرد و گفت: از حدود 6 هزار اشتغالی که مقرر بود در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایجاد شود تاکنون حدود 4 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه ادارات در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و اکیپ‌های نظارتی به‌صورت مستمر نظارت دارند، افزود: در سال گذشته بیش‌از یک‌هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی تحت‌پوشش بیمه قرار گرفتند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 668141
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.