به گزارش ایرنا، نیمه شعبان روز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) نامگذاری شده است.
به منظور ارج نهادن به رشادت های خاموش سربازان گمنام امان زمان (عج) مصاحبه ای با مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری پیرامون فضای انتخاباتی، عملکرد اداره کل اطلاعات در مقابله با فساد اقتصادی، اداری و مبارزه با زمین خواری و مفاهیم امنیت پایدار بشرح زیر انجام شده است.
مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص مفهوم امنیت پایدار و جایگاه آن در نظام جمهوری اسلامی گفت: استقرار امنیت پایدار به عنوان اساسی ترین مساله نظام های سیاسی، حکومتی و ضروری ترین بستر برای تحقق شکوفایی اقتصادی، رفاه اجتماعی و حفظ عزت و اقتدار ملی است.
امنیت به عنوان مهمترین شاخص تثبیت و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی متشکل از گفتمان انقلاب اسلامی شامل موضوعاتی نظیر جایگاه و نقش ولایت فقیه، اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، مردمسالاری دینی و مقبولیت نظام، عمق نفوذ و راهبردی منطقه ای و بین المللی، حفظ و حراست از تمامیت ارضی، زیرساخت ها و مراکز حیاتی و محیط زیست، همچنین توجه به رضایت مندی مردمی و تقویت باورهای دینی و انقلابی و وحدت ملی می باشد.
در همین راستا وزارت اطلاعات به عنوان مهمترین مرجع تامین امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق شده است، سند و برآوردی از امنیت ایران در افق 1404تهیه و تدوین کند، این سند مهمترین مسائل راهبردی و کلیدی اثرگذار در امنیت پایدار در زمینه همکاری و هماهنگی بین نهادها، تهدیدها و آسیب پذیری ها در سطوح تحلیل ملی، منطقه ای و بین المللی تعیین رتبه بندی و راهکارهای لازم ارائه کرده است.
مدیرکل اطلاعات استان همچنین در خصوص احساس امنیت و آرامش جامعه بعنوان یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ایجاد وفاق و همدلی و نقش آن در حوزه های مختلف گفت: احساس امنیت اجتماعی در کشور نشاندهنده افزایش برخی شاخص هاست و امروزه احساس امنیت تابعی از تحولات اقتصادی و فرهنگی و حتی سیاست گذاری کلان کشور است، از این رو با تغییرات اقتصادی و فرهنگی و تغییر برخی سیاست ها، امنیت اجتماعی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
اداره کل اطلاعات استان به عنوان عضو موثر شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن بررسی دقیق علل و عوامل و دلایل افزایش جرایم اجتماعی، همواره راهکارهایی را در زمینه تلاش جهت رسیدن به وضعیت مطلوب اقتصادی (کاهش فقر، اشتغال و رونق اقتصادی) مشخص شدن متولی پیگیری آسیب های اجتماعی، پرهیز از عملکردهای سلیقه ای، داشتن برنامه جامع برای کنترل آسیب های اجتماعی، مشارکت مردم برای حل مساله، ایجاد نظارت دقیق و پرهیز از اقدامات سلبی را ارائه و بهترین راه مقابله ای برای تقویت بخش های تربیتی و فرهنگی و کاستن فقر در جامعه می داند.
مدیرکل اطلاعات چهارمحال وئ بختیاری در پاسخ به این پرسش که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری برخورد با مفاسد اقتصادی است، در این استان برخورد با مفاسد اقتصادی چه دستاوردهایی تاکنون برای نظام و مردم استان داشته است و راهبرد اداره اطلاعات استان در این زمینه چیست؟، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، امروزه بحث امنیت اقتصادی به طور قطع یکی از مولفه های تاثیرگذار بر امنیت ملی، رشد و توسعه پایدار است.
بررسی ابعاد و مولفه های مختلف امنیت اقتصادی و توجه ویژه به ابعاد فرهنگسازی و آموزش آن تاثیر بسزایی در سیاستگذاری های مرتبط با ایجاد تقویت اقتصادی در کشور خواهد داشت.
به نظر می رسد کشور در سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' به طور جدی وارد یک مرحله جدید از رونق اقتصادی شده و در همین زمینه تشکیلات اطلاعاتی با کمک به رفع موانع سرمایه گذاری و اشتغال و تولید در استان، اقدامات اطلاعاتی موثری در زمینه شناسایی بسترهای نارضایتی در استان از جمله مسائل خشکسالی، گرانی ها، عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران، اخراج نیروی کارگر در برخی از مراکز تولیدی صنعتی استان، کمبود نقدینگی و مشکلات در کارخانه ها و نارضایتی از عملکرد بعضی از دستگاههای اجرایی به عمل آورده است.
این اداره کل به منظور حفظ امنیت ملی و استانی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی ضمن انجام اقدامات اطلاعاتی قاطع در برخورد با افراد کلاهبردار و مفسدین اقتصادی و ارجاع به مراجع قضایی، اقدامات اطلاعاتی موثری در شناسایی و برخورد با عوامل باند فعالیت شبکه بانکی، مبارزه با قاچاق کالا، جلوگیری از فرار مالیاتی و انحراف در قراردادهای دولتی و بازگرداندن حقوق بیت المال انجام داده است.
وی همچنین در این خصوص که سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی دولت ها بوده است، برای ایجاد حمایت از امنیت سرمایه گذاری در استان چه نقشی را سربازان گمنام امام زمان در استان ایفا کرده اند؟، افزود: ظرفیت های سرمایه گذاری موجود در استان بدلیل شرایط جغرافیایی و برخورداری از منابع غنی آب و خاک، نیروی انسانی و... باعث جلب توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه گردشگری، صنعتی، کشاورزی شده است که در همین راستا مدیریت عالی استان نیز با تشکیل جلسات مستمر بر چنین امر مهمی تاکید می نماید.
از آنجا که واگذاری طرحهای اقتصادی به مشتریان و متقاضیان مستلزم انجام تشریفات قانونی بوده و ایجاد اطمینان لازم از واقعی بودن سرمایه گذار از تمامی جهات امری لازم برای مسئولان اجرایی استان است و نادیده گرفتن چنین مساله ای در گذشته زیان های سنگینی عاید اقتصاد کشور کرده است، دستگاه های اطلاعاتی ضمن رصد و ایجاد اشرافیت اطلاعاتی در این زمینه، توانسته اند در جهت کمک به تصمیم گیری مسئولان استانی و سرمایه گذاری در استان، ضمن مقابله با افراد سودجو، زمینه مشارکت سرمایه گذاران خارجی و داخلی در زمینه مشارکت سرمایه گذاری استان از جمله شرکت اماراتی در راستای احداث پالایشگاه، سرمایه گذاری شرکت چینی CMAC نسبت به احداث پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی ، احداث پروژه نیروگاه خورشیدی با هدف تولید برق در مزارع خورشیدی را فراهم و در این خصوص کمک های مستقیمی به مسئولان استان داشته اند.
همچنین ایجاد تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان کشور و روند کند شدن اخذ محوزها از دستگاه های اجرایی بدلیل برخی موانع و مشکلات سبب ایجاد وقفه بلند مدت در به ثمر رسیدن و اجرایی نشدن برخی از پروژه های کلان شده است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که نقش مردم در تحقق امنیت پایدار چیست و چگونه می توان از ظرفیت های مردمی برای توسعه و تحقق امنیت پایدار در حوزه های مختلف استفاده کرد؟، گفت: یکی از پایه های استوار حکومت اسلامی، تکیه به مردم و جلب رضایت عامه با هدف حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است و
طبق دیدگاه های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، در نظام اسلامی از سوی ایشان به کرات از مردم به عنوان 'ولی نعمت' ،'صاحب کشور' یاد کرده و مسئولان را در 'عرصه امتحان الهی' به خدمت صادقانه به مردم فراخواندند.
رهبر معظم انقلاب نیز همواره در جایگاه مردم و لزوم جلب رضایت آنان بیانات مهم و قابل تاسی دارند که نظر به اهمیت آن عینا نقل می گردد: 'یکی از ویژگی های نظام مردمسالاری دینی برخلاف نظامهای دمکراسی غربی، ترجیح منافع مردم بر گروه ها و افراد خاص است'.
در همین راستا اداره کل اطلاعات در تمامی امور ضمن رعایت تمامی حقوق مردمی توانسته با استفاده از اطلاعات مردمی بخصوص از طریق پل ارتباطی 113(ستاد خبری اداره کل اطلاعات) اقدامات اطلاعاتی بسیار مهمی را در راستای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی علمی بنماید.
مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری همچنین در این خصوص که مبارزه با فساد اداری یکی از ویژگی های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است، در راستای تحقق سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری در این استان تاکنون چه اقدامات و برنامه هایی این اداره کل داشته است؟ ، گفت: امروزه فساد اداری نه یک جرم انفرادی است و نه یک تخلف ساده، بلکه مجموعه پیچیده ای از جرایم مرتبط با هم است که توسط عده ای با سوء استفاده از حفره های موجود در دستگاههای دولتی و ضعف سیستم نظارتی رخ می دهد.
فساد اداری با تشکیل شبکه هایی سیستمی و پیچیده با رخنه در تار و پود سیستم اداری بروز می یابد که علاوه بر سوء استفاده مالی به حیف و میل اموال عمومی می پردازد.
چنین وضعیتی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نبوده، بنحوی که در جریان فسادهای اخیر اقتصادی، نظام جمهوری اسلامی آماج انواع تهمت ها و افتراها توسط مخالفان نظام و بیگانگان قرار گرفته است.
از آنجا که معمولا برخورد فساد اداری چندان کار ساده ای به نظر نمی رسد و نیازمند یک فضای امن و به دور از هیاهو می باشد، اداره کل اطلاعات استان با استفاده از شبکه قوی حراست های شاغل در دستگاههای دولتی و بعضا شخصی، حضور در جلسات تخصصی دستگاههای دولتی، برگزاری جلسات مشترک با دستگاههای نظارتی استان، شناسایی افراد خاطی و ارسال پرونده تخلف به مراجع قضایی استان، نقش موثری در جلوگیری از فساد اداری و برخورد با افراد ناسالم و فاقد صلاحیت در مناصب مدیریتی و کارشناسی داشته است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مقابله با پدیده زمین خواری یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در راستای صیانت از منابع خدادادی است، در این زمینه تاکنون چند پرونده از سوی سربازان گمنام امام زمان (ع) کشف شده و شاخص ترین آنها کدام است؟، گفت: این اداره کل ضمن اشرافیت در حوزه زمین خواری با بهره گیری از توان مدیریت اجرایی قضایی استان (شورای تامین استان، شورای حفظ حقوق بیت المال و منابع طبیعی استان) چندین پرونده کلان زمین خواری را در 10 سال گذشته در دستورکار خود قرار داده که با کمک سایر دستگاههای اداری و قضایی استان، توفیقات خوبی از جمله؛ جلوگیری از خارج شدن 3 هزار و 500 هکتار از اراضی با ارزش ملی واقع در شمال شهرکرد معروف به اراضی قلات، جلوگیری از خارج شدن بیش از 3 هزار و 600 هکتار از اراضی ملی واقع در شهر هفشجان، جلوگیری از خارج شدن بیش از پنجهزار هکتار از اراضی با ارزش و توریستی واقع در مجاورت سد زاینده رود در سالهای گذشته کسب نموده است.
در سال 95 نیز جلوگیری از تصاحب یکهزار هکتار اراضی معروف به ساوردک و سرخره (طی دو پرونده جداگانه) در شهر کیان در حوزه شهرستان شهرکرد، جلوگیری از واگذاری 500 هکتار از اراضی ملی با ارزش به شرکت عمران رفسنجان در قالب طرح صوری ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری در حوزه شهرستان بروجن، جلوگیری از اعمال نفوذ و تصرف و ابطال مراحل واگذاری حدود 228 هکتار اراضی ملی در مجاورت بیش از مرغداری صنعتی شهر سامان و جلوگیری از تصرف عدوانی در چندین پرونده در اراضی ملی شهر و روستایی بخشی از عملکرد اداره کل اطلاعات استان بوده است.
مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری همچنین در پاسخ به این پرسش که برای تامین امنیت و حفظ حقوق نامزدها در عرصه های رقابتی انتخابات چه برنامه هایی دارید؟، گفت: این اداره کل مطابق تلاش گسترده ای در راستای عینیت بخشی به فرمایشات مقام معظم رهبر (مدظلله العالی) در زمینه ایجاد و تامین فضای رقابت، مشارکت و سلامت خصوصا امنیت انتخابات به عمل آورده است و طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی مراجع و مبادی ذیربط در فرآیند تعیین صلاحیت، بیشترین همکاری را با دستگاههای مجری امر برگزاری انتخابات در دستور کار داشته و در مرحله رقابت نامزدهای انتخاباتی نیز اشرافیت اطلاعاتی خیلی خوبی در جهت کشف و جلوگیری از بروز زمینه های بد اخلاقی و تخلفات نامزدها و هواداران آنها در فضای مجازی و حقیقی عملیاتی می نماید.
این اداره کل مطابق دستورالعمل های ابلاغی ستاد پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری استان، وظیفه پیگیری و برخورد با متخلفین را نیز برعهده دارد که در همین راستا بنا دارد در جریان برگزاری انتخابات ضمن جلوگیری از برخوردهای گزینشی سایر دستگاههای نظارتی امر انتخابات، با تمامی تخلفات از سوی هر جریان و داوطلب بصورت مساوی برخورد نمایند.
جلوگیری از فعالیت تخریبی در فضای مجازی، برخورد با عوامل مخل امنیت برگزاری انتخابات، تشکیل و یا تکمیل سوابق متخلفین در فضای انتخاباتی و... از جمله اقدامات اطلاعاتی است که اداره کل اطلاعات استان با استعانت از خداوند متعال و کمک و همکاری مردم در انتقال و انعکاس گزارش های مردمی همچون سایر انتخابات گذشته می تواند در ایجاد امنیت انتخابات مد نظر، نقش آفرین باشد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.