به گزارش ایرنا ، عیسی شکرزاده روز دوشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی این شهرستان اظهارکرد: مهمترین ابراز نظارتی در جامعه رسانه ها هستند و از رسانه ها انتظار داریم به عنوان بخش ناظر در انتخابات به نحوی عمل کنند که با دعوت حداکثری مردم در صندوق های رای سرنوشت کشور و شهر خود را رقم بزنند و دست بیگانگان را از دخالت در امور داخلی ایران کوتاه کنند.
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی به معنای این است که مردم در سرنوشت خود شریک باشند، گفت: دستگاه قضائی به دنبال این است که انتخابات با حضور حداکثری مردم در فضای سالم برگزار شود که در این بین رسانه ها می توانند با آموزش همگانی نقش مهمی در افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه انتخابات ایفا کنند.
وی با بیان اینکه فضای انتخاباتی باید با بی طرفی باشد و قوه قضائیه از هیچ جناح و دسته ای حمایت نمی کند، افزود: دستگاه قضائی در کنار سایر نهادها می کوشد تا علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، اخلاق نیز رعایت شود و با همکاری اعضای شورای تامین در شهرستان مشکلی از نظر برگزاری انتخابات وجود نخواهد داشت و این وظیفه ذاتی دادگستری است تا در راستای امنیت مردم تلاش کند.
رییس دادگستری هریس از تشکیل کمیته کارشناسی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی در این شهرستان با هدف کمک به ایجاد فضای آرام و با نشاط انتخاباتی، از طریق پیشگیری از تخلف و جرم خبرداد.
وی، با تاکید بر ضرورت شناسایی سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های مجازی متخلف، اظهار داشت: اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش دادن شکل گیری جرائم احتمالی انتخاباتی از وظایف این کمیته است.
شکرزاده ادامه داد: جمع‌آوری، بررسی و تحلیل نتایج پایش دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه از دیگر وظایف این کمیته است که باید در راستای پیشگیری از جرائم انتخاباتی با جدیت دنبال شود.
وی اضافه کرد: پس از بررسی و پایش برنامه‌های نامزدها در فضای مجازی از وقایعی که در فضای مجازی رخ می‌دهد و در صورت استمرار می‌تواند منجر به وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی در این فضا شود، جلوگیری خواهد شد.
این مقام قضایی، از شناسایی سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های مجازی متخلف که خطر وقوع جرم را ایجاد می‌کنند از طریق این کمیته خبر داد و گفت: پس از شناسایی، تدابیر و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش دادن خطرات وقوع جرم و تخلف اتخاذ خواهد شد.
رییس دادگستری هریس گفت: پیشگیری ازتخریب و سیاه‌نمایی چهره نظام، چهره کاندیداها و سواستفاده از بیت‌المال از جرائمی است که پیشگیری از آن برای دادگستری هریس اولویت دارد.
شکرزاده به اولویت های دستگاه قضا اشاره و اظهار کرد: نقطه کانونی و تمرکز ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، تمرکز بر اقدامات ماقبل وقوع جرم است و باید تلاش کنیم جرمی اتفاق نیفتد.
وی افزود: بارصد به موقع و برخورد با آن دسته از نامزدها و اعضای موثر ستادهایشان از تداوم تخلفات جلوگیری می کنیم.
شکرزاده با بیان اولویت های دستگاه قضا در رابطه با جرائم انتخاباتی، گفت: پیشگیری از تخریب و سیاه نمایی چهره نظام، پیشگیری از تخریب چهره کاندیدها توسط یکدیگر، پیشگیری از سوء استفاده احتمالی از بیت المال در راستای اهداف و مقاصد انتخاباتی، جلوگیری از اقدامات و فعالیت مسئولین و افراد و دستگاه ها به له با علیه کاندیداها و ستادهای آنان به عنوان 4جرمی است که رسیدگی آن ها برای دادگستری هریس دارای اولویت است.
وی در خصوص پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی هم گفت: این مسئله هم یکی از اولویت های اساسی، مهم و عمده ستادهای پیشگیری خواهد بود که در این رابطه دستورالعملی تهیه شده است و در این مرحله هم مطابق قانون با آن دسته از سایت ها و شبکه ها و به طور کلی جرائم سایبری مختلف در امر انتخابات برخورد صورت می گیرد.
خبرنگار: محمدطلوعیان ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.