به گزارش ایرنا علی رمضان پور روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی خلخال افزود:به منظور تسریع در کار رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادگستری این شهرستان تشکیل و این شعبه بصورت شبانه روزی و مستمر تا پایان زمان برگزاری انتخابات بدون وقت قبلی به شکایات مربوطه رسیدگی خواهد کرد.
وی مسئولان هیات های اجرایی و نظارت خلخال را به رعایت قوانین مربوط به انتخابات کشور فرا خواند و گفت: با افرادی که به هر عنوان در کار برگزاری انتخابات اخلال و شبهه ایجاد کنند برخورد قانونی و کیفری خواهد شد.
وی با اشاره به تبلیغات زود هنگام برخی نامزدهای این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای خلخال به ویژه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی افزود:همه کانال ها و شبکه های استفاده شده برای تبلیغات زود هنگام و یا سوء استفاده از این ابزار فن اوری اطلاعات برای تخریب ،توهین ،افترا و پیشی گرفتن از رقیب توسط نامزدها و یا هواداران انها کاملا رصد شده و دست زدن به این گونه اعمال جرم محسوب و متهمان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.
وی با هشدار به مدیران گروه ها و کانال های تلگرامی اظهار کرد: درج هرگونه مطالب مجرمانه از جمله تخریب افراد با هرعنوان در این گروه ها و کانال ها متوجه مدیران آنها بوده و جوابگوی مطالب مجرمانه خواهند بود.
رمضان پور گفت: قوه قضائیه در کنار سایر ارگان های برگزاری انتخابات از جمله هیات های اجرایی و نظارتی و نیروهای انتظامی وظیفه سنگین حفظ سلامت انتخابات و امانت داری از ارای مردم را برعهده دارند و از هرگونه اعمالی که منجر به خدشه دار شدن انتخابات و یا تشویش اذهان عمومی شود گذشت نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه کار پیشگیری هموراه مقدم بر برخورد با وقوع جرایم بوده است گفت: جلسات توجیهی مناسبی از سوی فرمانداری خلخال برای نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و مسئولان ستاد های نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شده و انتظار می رود همه این افراد با همکاری لازم و پرهیز از خارج شدن از چارچوب قانون و مقررات برای تبلیغات زمینه را برای برگزاری یک انتخابات پرشور مردمی در روز 29 اردیبهشت فراهم کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سه شهر و 89 روستای این شهرستان برگزار خواهد شد.
شهرستان خلخال در 130کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار:بهرام نقی زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.