رحمان نبوی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران اسلامی امسال دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح محلی و ریاست جمهوری در حوزه کلان و ملی برگزار می کند که باید افرادی پویا، جامعه نگر، دارای پیشینه و عملکرد اجرایی درست و شفاف و آشنا به مشکلات و نیازهای جامعه باشند، برگزیده شوند.
وی تاکید کرد: مردم با انتخاب افرادی لایق برای شوراهای اسلامی شهر و روستا و نامزد اصلح برای ریاست جمهوری سرنوشت جامعه را بدست افرادی شایسته بسپارند تا کشور به سمت آینده ای سالم همراه با کرامت و عزت سوق پیدا کند.
رئیس شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی استان ایلام در مورد چگونگی افزایش سطح مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یادآور شد: در مشارکت مطلوب یا اندک اقشار مختلف جامعه در انتخابات عوامل متعددی دخیل است که یکی از مهمترین آنها عملکرد درست یا غلط گذشته است.
نبوی نژاد توضیح داد: نوع نگاه مردم به عملکرد و مدیریت دولتمردان در انتخابات دخیل و موثر است و اقشار با بررسی و موشکافی فعالیت های دولت ها در انتخابات شرکت می کنند و این عملکرد دولت ها موجب دلسردی یا دلگرمی مردم می شود.
وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری عامه مردم، احزاب و گروه ها در انتخابات ضامن بقای انقلاب و نظام است، گفت: مشارکت همگانی در صحنه های مهم و حساسی چون انتخابات موجب اقتدار و ارزشمندی کشور در عرصه جهانی هم می شود.
وی با بیان اینکه هدف برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری است، اضافه کرد: یکی از راه های افزایش حضور مردم در صحنه انتخابات پرهیز نامزدها و حامیان آنها از سردادن شعارها و مطالب غیرمنطقی و غیر عملی و پاسخگویی مستمر و شفاف به افکار عمومی است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: دولتمردان نیز با توجه به اهمیت فراوان حضور مردم در انتخابات باید زمینه های حفظ کرامت جامعه را فراهم کنند و تمام تلاش خود را برای حفاظت و افزایش شان ملی و اجتماعی مردم بکار گیرند.
نبوی نژاد با بیان اینکه توانایی نامزدها در انگیزش مشارکت مردم در انتخابات موثر است، یادآور شد: مردم ایران باید فردی را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کنند که با بهره مندی از ویژگی هایی چون تقوا، علم و تدبیر در سطح جهان و در عرصه روابط بین الملل دین، فرهنگ و تمدن ملت ایران اسلامی را به خوبی معرفی کند.
به گفته وی، جناح ها و احزاب سیاسی باید در تبلیغات برای نامزد مورد نظر خود با شفاف سازی و روشنگری های صحیح در مورد پیشینه، توانمندی، اهداف و برنامه های نامزد خود به جوانان بخصوص رای اولی ها، به آنها برای انتخابی درست و اصولی آگاهی بخشی کنند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
انتخابات شوراهای اسلامی در 25 شهر و 375 روستای استان ایلام برگزار می شود.
18 تشکل صنفی و 35 دفتر فرعی احزاب سیاسی در استان ایلام فعالیت دارند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.