دکتر رضا بهارلو افزود: کمترین تعداد آزمایشگاه در استان سیستان و بلوچستان برای هر ۳۵ هزار نفر یک آزمایشگاه و بیشترین آن در استان چهارمحال و بختیاری برای هر ۸۰۰۰ نفر یک آزمیشگاه تشخیص طبی وجود دارد.


وی، اظهار داشت: از دیر باز دانش پزشکی به همراه سایر علوم با اکتشافات و اختراعات گوناگون نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی مردم از جمله سلامت و افزایش امید به زندگی ایفا نموده است.


وی تصریح کرد: در این راستا دانشمندان بسیاری مانند لوئی پاستور و رابرت کخ و صدها دانشمند دیگر در بخش آزمایشگاه با تلاشهای بی وفقه خود و تا مرز از جان گذشتگی قدمهای موثری دای راه برداشته اند و امروزه هم صدها هزار نفر از پرسنل آزمایشگاهی در آزمایشگاههای مختلف جهان به صورت گمنام در حال خدمت رسانی هستند.


دکتر بهارلو گفت: به منظور قدردانی از تلاشهای خالصانه آنان و تلاش برای ارائه خدمات آزمایشگاهی بهتر و با کیفیت تر به مردم ، هفته پایانی ماه آوریل سال میلادی در جهان و ۳۰ فروردین ماه که سال روز تولد دانشمند حکیم و فرزانه محمد اسماعیل جرجانی است در کشور عزیزمان به عنوان روز آزمایشگاه منظور شده است .


وی با بیان اینکه، نحوه ارائه خدمات آزمایشگاهی و تعداد آزمایشگاهها و پرسنل آنها در کشورها متفاوت است افزود: در کشور ما برای هر ۱۵ هزار نفر یک آزمایشگاه معمولی در نظر گرفته شده است که کمترین تعداد آزمایشگاه در استان سیستان و بلوچستان و بیشترین آن در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625270
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.