به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدتقی نظرپور در حاشیه نوزدهمین جشن خیران مدرسه‌ساز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون ساخت مدرسه در مسکن مهر وظیفه راه و شهرسازی است که به علت اولویت در افتتاح برخی از طرح‌های مسکن مهر، مدرسه در این مناطق احداث نشده که در برنامه ششم توسعه ساخت این مدارس دیده شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار مناسب برای نگهداری و تعمیر مدارس در نظر گرفته نشده است، افزود: سال 97 طرحی به مجلس در راستای ایجاد ردیف ملی نگهداری و تعمیرات مدارس ارائه می‌شود که با تصویب آن ماندگاری مدارس افزایش می‌یابد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعتبارات نگهداری و تعمیر مدارس بیان کرد: در برنامه ششم توسعه حدود 3 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده که با اعتبارات برنامه ششم بخشی از نیازها تأمین می‌شود.

نظرپور با اشاره به بهسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس گفت: سیستم گرمایشی و سرمایشی50 درصد معادل 130 هزار کلاس درس انجام که نیمی از کلاس‌های مدارس باقی مانده است.

وی با اشاره به بخش مقاوم‌سازی خاطرنشان کرد: در این بخش به علت اینکه باید مدارس تخلیه و مکان مناسب فراهم شود تنها 47 درصد مدارس مقاوم‌سازی شده‌اند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت خیران افزود: سال 95 خیران استان چهارمحال و بختیاری به 95 درصد از تعهدات خود عمل کرده در صورتی که در کشور حدود 40 درصد از تعهدات عملیاتی شده است.

نظرپور با بیان اینکه خیران در ساخت 20 درصد فضاهای آموزشی کشور مشارکت دارند، تصریح کرد: سال 95 تعهد خیران 900 میلیارد تومان بود که 40 درصد از آن تحقق که امیدوار هستیم با برنامه‌ها و جشنواره‌ها این تعهدات به هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت خوب خیران در استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی است که نیازمند توجه خیران مدرسه‌ساز است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621634
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.