به گزارش ایرنا، بخش دیالیز درمانگاه شهدای شهرری در مدت یک سال و با اعتبار 20 میلیارد ریال با کمک خیرین ساخته شده و دارای 16 تخت است که در صورت لزوم توانایی افزایش تا 25 تحت را نیز دارد.
فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم گفت: خیرین با انجام کارهای عام المنفعه در جامعه موجب جاودانه شدن نامشان در میان مردم و خداوند می شوند و ثواب کار نیک آنان تا ابد کمک حالشان خواهد بود.
هدایت الله جمالی پور به برخی مشکلات بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر که سد راه خیرین در خدمت رسانی به همنوعانشان می شود اشاره کرد و عنوان داشت: برخی نگاه های فردی و انحصار طلبی ها در جامعه باعث شده تا حتی خیرینی که در راه خدا می خواهند به انسان های دیگر کمک کنند و همچنین باری از دوش دولت کم کنند در انجام نیت خیر خود با مشکلات فراوان روبرو شوند که باید با بازنگری در قوانین در جهت رفع این موانع بکوشیم.
وی با بیان اینکه رفاه و آسایش در زندگی حق مسلم هر شهروندی است اضافه کرد: قوانین و کسانی آگاهانه و یا غیر آگاهانه در داخل کشور سد راه توسعه جامعه و رفاه مردم می شوند باید حذف شوند.
جمالی پور خاطر تاکید کرد: دستگاه های دولتی و متولیان امور شهری باید زمینه حضور خیرین را در انجام کارهای عام المنفعه فراهم کنند و خیرین را در انجام نیت خیرشان کمک و ترغیب کنند تا بدین وسیله فرهنگ زیبای کمک به همنوع در جامعه اشاعه شود.
وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید فقط مردم را در زمان رای گیری ببینند و ترغیب به مشارکت کنند اظهار داشت: مردم همواره باید مورد توجه مسئولان باشند و تمامی مدیران شهرستان باید در جهت رفع مشکلات و گره های زندگی مردم بکوشند.
جمالی پور ادامه داد: مدیران و مسئولان شهرستان ری هیج کدام حق مانع تراشی در راه توسعه شهرستان و گره افکنی در راه خیرین و کسانی به دنبال خدمات رسانی به مردم هستند را ندارند.
در ادامه این جلسه محمد جواد کیان عضو بنیاد بیماری های خاص و پزشک پیشکسوت حوزه دیالیز گفت: بیمارهای دیابت و فشار خون از عوامل اصلی خرابی کلیه است که باعث می شود بیماران به دیالیز نیاز پیدا کنند.
کیان به 7 درصد رشد سالانه بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز در جهان اشاره کرد و افزود: 27 هزار بیمار کلیوی نیازمند به دیالیز در کل کشور وجود دارد که 5 هزار نفر از این بیماران در استان تهران ساکن هستند.
وی ادامه داد: 50 درصد از بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز با روش پیوند کلیه از این بیماری رهایی می یابند که در حال حاضر سالانه 2 هزار عمل پیوند کلیه از جسد به فرد زنده و همچنین از فرد زنده به فرد زنده در کشور انجام می شود.
کیان با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه تامین مراکز درمانی مربوط به بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز خوب بوده است گفت: کارهای صورت گرفته لازم ولی کافی نبوده و در حال حاضر به هزار و 500 دستگاه دیالیز در کشور نیاز است.
وی در ادامه به مشکلات بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز اشاره کرد و بیان داشت: این بیماران با مشکلات مادی در حوزه درمان خود و مشکلات مالی در اداره زندگی، معیشت و نداشتن امنیت شغلی مواجه هستند که احداث چنین مراکز درمانی از راه خیریه می تواند تا اندازه ای از مشکلات درمانی این قشر ضعیف جامعه بکاهد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.