به گزارش ایرنا، جعفر مرادنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: این افراد تا صبح روز بیست و چهارم فروردین انصراف خود را به صورت رسمی اعلام کرده اند.
وی گفت:براساس ماده 47 قانون تشکیلات شوراهای اسلامی شهر و روستا ،هیات های اجرایی پس از دریافت نتیجه رسیدگی به سوابق داوطلبان موظفند ظرف مدت 7روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و نتیجه را اعلام کنند.
مردانی اظهار کرد: هیات های اجرایی بخش و شهرستان موظفند صورتجلسه رسیدگی به وضعیت صلاحیت داوطلبان را از روز بیست و چهارم فروردین ماه به هیات های نظارت بخش های و شهرستان ارائه کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:هیات های نظارت بخش و شهرستان نیز موظفند بر اساس قانون به مدت 7روز درباره صورتجلسه هیات های اجرایی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اعلام نظر کنند.
به گفته وی،هیات های نظارت نیز در اول اردی بهشت ماه فهرست بررسی تعیین صلاحیت را به هیات های اجرایی بخش و شهرستان ها اعلام کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 2 شهر این استان به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.
مردانی افزود: انتخابات الکترونیکی در 2 شهر شهرکرد و بروجن که دارای هفت کرسی شورای شهر می باشند، به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.
رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری برگزاری الکترونیک انتخابات 96 در این شهرها فراهم شده است.
وی گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان 4 هزار و 626 نفر نامنویسی کردند که از این تعداد 999نفر برابر 21.5 درصد برای شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 627 نفر برابر 78.5 درصد برای شوراهای اسلامی روستاها نام نویسی کردند.
رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 25هیات اجرایی بخش و 9 هیات اجرایی شهرستانها تشکیل شده است.
به گفته وی، برای دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری در استان نیز 9 هیات اجرایی در شهرستان ها و 17هیات اجرایی در بخش ها فعالیت دارد.
به گزارش ایرنا، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار و انتشار: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.