به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان با اشاره به چرایی جابه‌جا شدن این دو اولویت اظهار داشت: اگر امروز بحث اقتصاد و اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود این به معنای اولویت اقتصاد نیست بلکه اولویت اصلاح فرهنگ است اما با توجه به تمرکز دشمن در حوزه اقتصاد ما ناچار هستیم بر روی این حوزه تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای در درون و بیرون کمر بسته‌اند تا انقلاب را مصادره کنند، افزود: مصادره انقلاب به معنای نابودی آن نیست بلکه هدف آنها استحاله انقلاب به مفهوم تغییر شیوه زندگی مردم از سبک اسلامی به غربی، ترویج افکار دنیاپرستان و مادی‌گرایان و دوری از ارزش‌های امام خمینی(ره) است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی فرهنگ جدیدی نیست، بیان کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی، فرهنگ اسلام است که امروز به برکت انقلاب حیات پیدا کرده، اسلامی که به برکت خون امام حسین(ع) که می‌رفت تا به کلی نابود شود با خون پاک اباعبدالله(ع) احیا شد.

نکونام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیز همین است آمد تا به اسلام جان بدهد و به کالبد بی‌جان اسلام روح سرشار معنویت بدمد و انسان‌ها به معنای واقعی مسلمان زندگی کنند.

وی با اشاره به اهمیت محتوا در هنر، تصریح کرد: مراقب باشیم در برخی از قالب‌های هنری ذوب نشویم زیرا اگر این قالب‌ها از محتوا تهی باشند همان می‌شود که بیگانه می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز هنرمند متعهد و هنرمندی که می‌خواهد از شهید آوینی الگو بگیرد باید با استفاده از قلم خود بر تبیین سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی تلاش کند و از دولت در زمینه اقتصاد مطالبه‌گری کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه حوزه هنری در راستای جهت دادن هنر در حوزه اسلام تشکیل شده است، افزود: حوزه هنری وظایفی دارد که از جمله باید تمام هنرمندان در عرصه‌های مختلف را دور هم جمع کند.

وی بیان کرد: انتظار وجود دارد که تمام رشته‌هایی را که ظرفیت انجام کار فرهنگی و هنری را دارند در این مجموعه قرار گیرند و یک مجموعه فرهنگی قوی و بهم پیوسته تشکیل شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613921
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.