به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بیژن حیدری امشب در شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز از سال 77 در استان به صورت عملی شروع شده است، اظهار داشت: تا پایان سال 94 تعداد 295 پروژه با مشارکت خیرین در استان احداث شده است.

وی درصد مشارکت خیرین در ساخت مدارس را به صورت متوسط 30 درصد عنوان کرد و افزود: از سال 77 تا پایان سال 94 سالانه 15 مدرسه با مشارکت خیرین در استان احداث شده است که این مسئله با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در تهران شتاب بیشتری گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری 9 جشنواره شهرستانی خیرین مدرسه‌ساز در سال 95 در استان، بیان کرد: در سال 95 تعداد 71 پروژه با کمک خیرین در سطح استان شروع شد که برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

حیدری با اشاره به شعار سازمان نوسازی مدارس کشور مبنی بر مشارکت خیرین در ایمن‌سازی مدارس، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدارس در استان تخریبی نیستند اما ناایمن هستند و نیاز به مقاوم‌سازی دارند این در حالی است که هزینه مقاوم‌سازی یک سوم هزینه تمام شده احداث یک پروژه است.

وی ادامه داد: امسال هدف ما این است که خیرین را برای مشارکت در ایمن‌سازی مدارس ترغیب و تشویق کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم استفاده از پتانسیل بانک‌ها و شرکت‌ها در امر مدرسه‌سازی، تاکید کرد: بانک مسکن امسال ساخت یک مدرسه در لردگان با اعتبار 650 میلیون تومان را شروع کرده است اما لازم است هماهنگی‌های بیشتری در این زمینه برای استفاده از توان این نهادها صورت گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609210
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.