به گزارش ایرنا، وحید خلیلی اردلی روز شنبه یادآور شد: شهرداری ‌های چهارمحال و بختیاری می‌توانند مطالعات کاربردی مربوط به گردشگری و محیط‌ زیست خود را به جهاد دانشگاهی استان واگذار کنند.
وی گفت: جهاد دانشگاهی استان ظرفیت اجرای مطالعات کاربردی مربوط به پنج حوزۀ «گردشگری»، «محیط زیست»، «صنعت جوش» ، «فناوری اطلاعات» و «افکار‌سنجی و امکان‌سنجی ‌طرح‌های توسعه‌ای» را دارد و در این مسیر شهرداران و فرمانداران به ظرفیت جهاد دانشگاهی توجه ویژه ای داشته باشند.
خلیلی افزود: پژوهش‌های کتابخانه‌ای و آموزش‌های غیرکاربردی در ساختار جهاد دانشگاهی هیچ جایگاهی ندارد و همۀ پژوهش‌های انجام شده و کارگاه‌ها و آموزش‌های کوتاه‌مدت این نهاد تحقیقاتی به شکل تقاضامحور، کاربردی و به‌منظور کمک به حل مشکلات استانی یا منطقه‌ای است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: در زمینۀ گردشگری تاکنون مطالعات طرح احیای دشت لاله های واژگون کوهرنگ با رویکرد گردشگری پایدار استان انجام شده است.
به گفته وی، مطالعات تحلیل راهبردی ظرفیت‌های گردشگری ملی و محلی دو شهر گندمان و باباحیدر و در زمینۀ محیط زیست مطالعات تفکیک پسماند از مبداء شهرهای فرخشهر و شلمزار، طرح جامع مدیریت پسماند شهری شهرستان کیار، مطالعات تفکیک پسماند از مبداء شهری برای شهرهای فارسان، گندمان و اردل، بعضی به اتمام رسیده و بعضی درحال انجام است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان همچنین گفت: در زمینۀ فناوری اطلاعات نیز طراحی و پیاده‌سازی پورتال شهرداری شهرکرد، تغییرات اصلاحی و پشتیبانی وبسایت شهرداری فرخشهر، طراحی پورتال شهرداری بازفت و شهرداری بن از جمله خدمات صورت گرفته یا درحال انجام این واحد تحقیقاتی است.
خلیلی گفت: جهاد دانشگاهی استان تا کنون ده‌ها پژوهش کاربردی و عملیاتی‌شده را به شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های استان تحویل داده است و اکنون با این تجربه‌های به دست آمده، تشکیل مراکز تخصصی جدید استانی و استفاده از دانش و تجربه ملی جهاد دانشگاهی، آمادگی دارد تا مطالعات کاربردی موردنیاز و مربوط به زیباسازی شهر، گردشگری، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شهرداری‌های استان را انجام دهد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 40شهر می باشد و در دولت یازدهم اجرای طرح جامع گردشگری مورد تاکید هیات دولت در سفر استانی قرار گرفت.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.