به گزارش ایرنا،در دوازدهمین روز از بهار 96 بارش باران در بیشتر مناطق شهری و روستایی و برف در نقاط کوهستانی چهارمحال و بختیاری را فرا گرفته است و در مرکز چهارمحال و بختیاری ،باران بهاری مسافران را مجبور به ماندن در مدارس یا محلهای اسکان کرده است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت:بارندگی نوروزی در دوازدهم فروردین ماه بیشتر نقاط استان را فراگرفت و تا سه شنبه هفته جاری ادامه دارد.
شاهرخ پارسا در گفت وگو با ایرنا افزود:با توجه به احتمال طغیان رودخانه ها ، از مسافران نوروزی درخواست می شود از در رفتن در حریم رودخانه ها خودداری کنند.
به گفته وی، بررسی نقشه های پیش یابی عددی بیانگر ورود سامانه بارشی به استان به تدریج از بعدازظهر روز یازدهم فروردین بوده است که به تناوب تا روز سه شنبه، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد به نسبت شدید، تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف را در ارتفاعات شمال استان موجب خواهد شد.
پارسا تاکید کرد: براساس بررسی های این اداره کل روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه کاهش نسبی و تدریجی دمای هوا در چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بررسی های نقشه های پیش یابی عدد ، هوای استان در روز طبیعت نیز بارانی است.
به گفته وی، به کشاورزان استان توصیه می شود با توجه به بارش روز شنبه و یکشنبه استفاده از کود سرک قبل از بارش را در دستورکار خود داشته باشند و تمهیدات لازم جهت حفظ و نگهداری پوشش و دمای گلخانه‏ها، دامداری‏ها، انبارها با توجه به بارندگی طی روزهای شنبه و یکشنبه و کاهش دمای پس از عبور سامانه بارشی را اتخاذ کنند و شیلات داران جهت آمادگی در برابر بارندگی روزهای آتی، به ویژه در مناطق غرب و جنوب غربی استان تدابیر لازم را در نظر بگیرند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری که سرچشمه رودهای کارون ،زاینده رود و تامین کننده بخشی از آب رودخانه دز می باشد در 9 سال اخیر به خشکسالی روبرو بوده است به گونه ای که در زمستان 95 میزان بارش های این استان حدود 60درصد کاهش یافت.
در هفته نخست نوروز 96 حدود 34هزار مسافر و گردشگر نوروزی در چهارمحال و بختیاری اسکان یافتند.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.