به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری،شهرام احمدی افزود: پناهگاه حیات وحش کوهرنگ با تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست به مناطق 4 گانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان افزوده شده است.
وی گفت: این منطقه با 44 هزار و 546 هکتار مساحت در بخش مرکزی، دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ واقع است.
احمدی افزود: این پناهگاه با توجه به تنوع زیستی غنی، قرارگیری در کریدور گدار کبک و سایر گونه های حیات وحش مابین استانهای چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان و با پوشش جنگلی غنی واقع شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از احتمال وجود گونه در معرض انقراض سمندر لرستانی در این منطقه خبر داد و گفت: این منطقه در تاریخ یکم بهمن ماه سال 93 از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان پناهگاه حیات وحش پیشنهاد شده بود که در اسفندماه امسال به تصویب رسید.
پناهگاه حیات وحش به محدوده ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت، آب و کوهستان اطلاق می شود که دارای زیستگاههای طبیعی نمونه و شرایط اقلیمی خاصی برای جانوران وحشی بوده و به منظور احیای این زیستگاهها تحت حفاظت قرار می گیرد.
استان چهارمحال وبختیاری با دارا بودن یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار از مناطق بکر برای حیات وحش است.
با احتساب ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه می توان گفت، نیمی از مساحت استان چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده و ثبت ملی و جهانی است.
منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.
دریافت کننده :سمیه پناهنده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.